موضوعات داغ

کراس‌اوور کوچک و اسپرت چانگان UNI-T معرفی شد!

عکس مطلب اول
پس از انتشار چندین تصویر غیر رسمی از خودرو جدید شرکت چینی چانگان ، بلاخره این شرکت با انتشار تصاویر رسمی این خودرو جدید به حدس و گمان‌های پیرامون آن پایان داد . در تصاویر غیر رسمی این خودرو با پوشش‌های استتاری مخصوصی دیده می‌شد . تا قبل از انتشار این تصاویر رسمی ، این خودرو در رسانه‌ها با کد S202 شناخته می‌شد ، ولیکن شرکت چانگان این خودرو را با نام UNI-T به همگان معرفی کرده و چانگان در نمایشگاه خودرویی ماه مارس 2020 ژنو این کراس‌آوور کوچک را رسماً به جهانیان معرفی می‌کند .
طراحی قسمت جلویی چانگان UNI-T بسیار جالب و هماهنگ می‌باشد . جلو پنجره‌ای بزرگ که همانند و شاید بتوان گفت جالب‌تر از محصولات لکسوس طراحی شده و چراغ‌های روشنایی در روز که در بالاترین قسمت نمای جلویی قرار داده شده‌اند . در کنار چراغ‌های تماماً LED نیز قطعاتی به سه رنگ نارنجی ، زرد و نقره‌ای نصب شده‌است تا به خودرو جلوه‌ای اسپرت بدهد . از سوی اکثر منتقدان طراحی این خودرو پیشرو یا همان آوانگارد می‌باشد .

در نمای کناری نیز شیشه‌هایی با ارتفاع کم به همراه شیب زیاد شیشه عقب باعث شده تا خودرو دینامیک‌تر و اسپرت‌تر دیده شود . نکته جالب در نمای کناری دستگیره‌های درب‌های جلویی می‌باشند که به فرم مخفی و هم سطح با بدنه طراحی شده‌اند ، دستگیره درب‌های عقب نیز به فرم سدان‌های کوپه نما برروی درب‌ها نیستند و کنار ستون درب‌ها هستند . اندازه چرخ‌های چانگان UNI-T بسته به قدرت موتور آن می‌تواند 225/60 R17 ، 225/55 R19 یا 245/45 R20 ‌باشد ، لاستیک‌ها نیز از نمونه Premium Contact SSR شرکت لاستیک سازی معروف Continentalمی‌باشند .

چانگان UNI-T

چانگان UNI-T

در نمای عقب هم چانگان UNI-T بسیار به محصولات سری VV گریت ‌وال همچون VV7 شبیه می‌باشد ، ولی اسپویلر عقب که به فرم دوتکه و به رنگ دوم طراحی شده بسیار جالب و زیبا می‌باشد . خروجی‌های اگزوز نیز دوگانه ، متقارن و به شکل دو ذوزنقه بالا و پائین هستند و در نهایت فرم چراغ‌های عقب نیز جالب و منحصر به‌فرد هستند . در مجموع نمای عقب چانگان UNI-T اسپرت و جالب طراحی شده‌است .

چانگان UNI-T

چانگان UNI-T

طول چانگان UNI-T برابر با 4515 میلی‌متر ، عرض آن 1870 میلی‌متر ، ارتفاع آن 1565میلی‌متر و بلاخره فاصله بین دو محور آن هم 2710 میلی‌متر است ، چانگان UNI-T دارای ابعادی مشابه مزدا CX-4 است . برای مقایسه ، طول و فاصله بین دو محور چانگان UNI-T و مزدا CX-4 تقریباً نزدیک به طول و فاصله بین دو محور سدان‌هایی همچون کیا سراتو ، هیوندایی الانترا و نیسان سنترا است و عرض چانگان UNI-T و مزدا CX-4 برابر با عرض سدان‌های متوسطی همچون سوناتا و اپتیما و ارتفاع آنها هم تقریباً معادل رنو کپچر و جیلی Coolray است ، از لحاظ ابعادی چانگان UNI-T و مزدا CX-4 کلاس ابعادی جدیدی دارند و بیشتر به کراس‌آوورهای کوچک کوپه و عریض نزدیک هستند تا به کراس‌آوورهای کوچکی همچون رنو کپچر و جیلی Coolray .

چانگان UNI-T

چانگان UNI-T

به احتمال قوی برروی چانگان UNI-T موتور بنزینی به حجم‌ 1.5 لیتر توربو از سری جدید Blue Whale با کد JL473ZQ5 نصب می‌شود . بازده حرارتی این موتور 40 درصد است و حداکثر قدرت آن 180 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 300 نیوتن‌برمتر است ، میزان آلایندگی آن هم منطبق با استاندارد آلایندگی یورو 6 است . ممکن است در آینده موتوری بنزینی از همین سری و با حجم 2.0 لیتر برروی چانگان UNI-T نصب شود . با هر دو این موتورها یک گیربکس اتوماتیک معمولی 8 دنده ساخت شرکت ژاپنی ایسین ارائه می‌شود . برای مقایسه ، رنو کپچر جدید موتور بنزینی 1.3 لیتری توربو و جیلی Coolray نیز موتور بنزینی 1.5 لیتری توربو دارد .
چانگان UNI-T

چانگان UNI-T

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/11
واقعا چانگان پیشرفت کرده.
دوستان لطفا چانگان cs95 پلاس رو سرچ کنید.