موضوعات داغ

فراخوان نیم میلیون دستگاه تسلا، سهام شرکت در آستانه خطر قرار گرفت

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت خودروسازی تسلا به واسطه نوآوری‌های قابل توجهی که ارایه داده، شهرت مناسبی برای خود دست و پا کرده و البته ثروت فراوانی نیز به جیب‌ میلیاردر و مالک آن یعنی ایلان ماسک واریز کرده است. با این حال همه چیز مطابق میل او پیش نمی‌رود. مطابق اعلام اداره ملی ایمنی ترافیک آمریکا یا NHTSA، خودروهای تسلا ممکن است به طور ناگهانی سرعت گرفته و از کنترل راننده خارج شوند. این مشکل در سه مدل تسلا شامل تسلا مدل S، تسلا مدل X و تسلا مدل 3 مشاهده شده است. پیش‌بینی می‌شود چنین فراخوان عظیمی تاثیر مخربی بر سهام تسلا داشته باشد و زیان هنگفتی را متوجه این شرکت و مدیرعامل آن کند.
اداره ملی ایمنی و ترافیک آمریکا از تسلا خواسته تا تمامی مدل‌های ساخته شده از سال 2013 به بعد را فراخوانی کرده و نسبت به حل مشکلات آن‌ها اقدام نماید. تاکنون 127 نفر از مالکان خودروهای تسلا این عیب را به NHTSA گزارش کرده‌اند و حتی این عیب منجر به ایجاد تصادفاتی نیز شده است. فراخوان نیم میلیون دستگاه تسلا برای این شرکت بسیار دردناک خواهد بود. سهام این شرکت در طی هفته‌های گذشته یک سوم از ارزش خود را به دلایلی از جمله مشکلات ایجاد شده در تولید تسلا مدل 3 و بحران‌های مالی از دست داده بود، حال نیز تحقیقات فدرال به دردسر تازه‌ای برای این شرکت تبدیل شده‌اند.
این مشکل به علت استفاده از پیچ و مهره‌هایی به وجود می‌آید که مستعد خوردگی هستند. فرسایش این قطعات موجب سرعت گرفتن شدید خودرو می‌شود و این پوسیدگی ممکن است تا مرز نابودی قطعات پیش برود. این مورد علاوه بر سرعت‌گیری ناگهانی، موجب ایجاد دردسر هنگام پارک کردن نیز می‌شود. تسلا ایجاد تصادف به دلیل این مشکل را رد کرده، اما از سوی دیگر فراخوانی تعدادی از تسلا مدل S های ساخته شده از سال 2016 به بعد را آغاز کرده است. تسلا تاکنون سعی کرده با ارایه بروزرسانی‌های نرم افزاری این مشکل را حل کند، با این وجود مشکلات فنی تسلا روز به روز در حال گسترش هستند و گریبان این شرکت را گرفته‌اند. سهام تسلا در طی این مدت از 389.61 دلار به ازای هر سهم به 266.13 دلار به ازای هر سهم کاهش یافته است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد