موضوعات داغ

رونمایی سورن سال توسط ایران خودرو؛ تفاوت‌ها و عکس

عکس نویسنده
آریا محسنی
نویسنده و عکاس
عکس مطلب اول
سورن سال دیگر محصولات ارتقا یافته گروه صنعتی ایران‌خودرو است که همزمان با آیین راه‌اندازی خط تولید آزمایشی دنا پلاس توربوشارژ اتوماتیک به صورت رسمی به بازار معرفی شده است. این در حالی است که از ماه‌ها پیش تصاویر غیر رسمی از این محصول در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده بود و گمانه‌زنی‌هایی را درخصوص تغییرات صورت گفته بر روی آن ایجاد کرده بود. حال با معرفی و رونمایی از نسخه نهایی سورن سال در می‌یابیم که ایران‌خودرو برای سهم‌خواهی بیشتر از بازار سدان‌های داخلی، این محصول پرفروش را با اعمال تغییراتی همراه کرده است.
تغییرات صورت گرفته در این خودرو به منظور بروزرسانی و مدرن‌ کردن آن صورت گرفته که از اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به بازنگری گرافیک داخلی چراغ‌های جلو و عقب اشاره کرد. بر این اساس از این پس سورن سال مجهز به چراغ‌های جلو جدید با گرافیک جذاب خواهیم بود که با طرحی متفاوت و رنگ مشکی داخلی عرضه می‌شود. همچنین احتمال می‌رود که نسخه‌های توربوشارژ این خودرو از خطوط قرمز رنگ درون کاسه چراغ جلو بهره‌مند خواهند شد که این موضوع می‌تواند جذابیت ظاهری آن را افزایش دهد.

سورن سال

سورن سال

چراغ‌های عقب این خودرو نیز که به کلی دستخوش تغییر در گرافیک داخلی و نمای ظاهری شده است، از این پس با طرح کریستالی شفاف و یا اصطلاحاً سفید برفی عرضه خواهد شد که همین امر باعث می‌شود چهره‌ای به مراتب اسپرت‌تر از گذشته داشته باشد. از دیگر تغییرات ظاهری صورت گرفته روی این خودرو می‌توان به اضافه شدن اسپویلر اسپرت روی در صندوق اشاره کرد که جلوه‌ای متفاوت به آن بخشیده است. سپر عقب نیز با اضافه شدن یک چشمی سنسور دنده عقب، اکنون دارای 3 عدد سنسور شده است. در نمای جلو نیز علاوه‌بر چراغ‌های جدید، شاهد بازبینی در جلوپنجره هستیم که با رنگ مشکی، ظاهری اسپرت و مهیج را برای سوران سال رقم زده است. رینگ‌های اسپرت آلومینیومی با طرح دایموندکات از دیگر مواردی است که چهره‌ای متفاوت و جوان‌پسند را برای سورن سال رقم زده است.
اما علاوه‌بر تغییرات ظاهری صورت گرفته در این محصول، شاهد بازنگری در کابین سورن سال هستیم که از بارزترین آن‌ها می‌توان به تریم مشکی با دوخت قرمز رنگ اشاره کرد. همچنین سردنده این خودرو نیز تغییر کرده و با رنگ مشکی پیانویی تزئین شده است. از سویی به جای تزئینات قطعات پلاستیکی با رنگ نقره‌ای مات، شاهد به‌کارگیری از طرح فیبرکربن روی کنسول مرکزی و رودری‌ها هستیم که جلوه‌ای اسپرت از کابین این سدان ملی را به نمایش درآورده است.

سورن سال

سورن سال

از امکانات رفاهی جدید در این خودرو می‌توان به اضافه شدن سیستم کروزکنترل، کامپیوتر سفری جدید و غربیلک فرمان جدید اشاره کرد که بسیار شبیه به نمونه به‌کار رفته در دنا پلاس دارد. همچنین غربیلک فرمان جدید این خودرو دارای پوشش چرمی با دوخت قرمز است که قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان را دارد.
شایان ذکر است سورن سال در بخش قوای محرکه و فنی بدون تغییر باقی مانده و دقیقا مانند نمونه‌های قبلی به بازار عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

21 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/16
فیس لیفت به سبک نصاب ضبط سرکوچه
1398/11/16
ظاهرا خودرو بانک ستون طنز هم اضافه کرده است!!
1398/11/16
آقا من عاشق سورن هستم کاری به قیمتش و انحصار ندارم جدایی از این حرفا توی ماشین های داخلی از نظر ریخت و قیافه خوبه مخصوصا این نوع جدیدش . واقعا به خودروسازها بابت این تلاش خسته نباشید میگم ولی انتظار و لیاقت مردم ایران خیلی بیشتر از ایناست.
1398/11/16
میتونید با تشریف بردن به تزئیناتی سرکوچه تون این تغییرات رو انجام بدین......
1398/11/16
کاش اینم مپرسیدی کی نسخه ی توربوش تجاری میشه!؟؟؟؟
1398/11/17
وای اصلا نشناختم . چقدر تغییر کرده .
بالاخره اسمش رو سال صدا بزنیم یا پلاس یا کراس یا R
جمع کنید بساط رو اینجوری باشه ما یه آپشن فروشی سر کوچه مون داریم به مراتب از ایرانخودرو و سایپا پیشرفته تره .
گنجشک رو رنگ کردند .
1398/11/17
خب ما که نمیتونیم بخریم فقط عکسشو ببینیمو حسرت بخوریم که چرا نمیشه خودروی ساخت کشورمو نمیتونم سواربشم حتی اقساتیشو که بسیار گران و شرایط سختی داره انگار این خودرو تولید کشور اروپاییه و دیت ما بهش نمیرسه واقعا جای تاسف داره تو یک کشور همسایه خودمون ترکیه بهترین خودرو را تولید میکنن و با شرایط خوب میخرن و حالشو میبرن ولی ما ایرانیا همیشه در حسرت واقعا گناه ماچیه چرا کسی کاری نمیکنه عمرمون به فنا رفت ارزوهامون سوختن
1398/11/20
داداش شما واقعا با دیدن عکس این آشغال حسرت میخوری ؟!!!!!!!
1398/11/17
😄 اوج خلاقیت با تغییر گرافیک چراغ خاک دو عالم بر سرتون کی راحت میشیم از این اشغال گاریا 😏
1398/11/17
خر همون خره پالونش عوض شده
1398/11/17
حداقل یه جور طراحی می کردن میشد دوتا جالیوانی واسه این ماشین دراورد.فقط بزک دوزک
1398/11/18
یه تیونینگ ظاهری خیلی ضعیف که از نمونه قبلی هم زشت تر شده
1398/11/19
فقط عشق است اون ساعت و دماسنج 206 ایرانیزه شده که تو سال 2020 بجای مانیتور اقلا 6" با نویگیشن و اتو کار پلی روی این سمند گذاشتن :-)))
1398/11/19
کل این تغییرات با ۱۰تومن روی مدل معمولی انجام میشه با جنس های قوی تر نه این آشغال هایی که اینا میزارن
1398/11/19
انصافا لیاقت ما همینه یکم دیگه از کالای ایرانی به اجبار حمایت کنیم این برنامه رو برای همه لوازم مورد نیازمون داریم ، کیفیت پایین قیمت بالا و به هر نفر هم یدونه میرسه اونم با هزارتا شرط و شروط
1398/11/19
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))
خیلی خنده داره....
1398/11/20
حداقل توربو شارژ اسپورتشم بدین بیرون یادتون باشه توربو شارژ اسپورت نه اون توربو شارژ ساده که در نمونه ی اتوماتیک ودنده دستی باید هر روز بری نمیندگی چون یه جاش خراب میشه خواهشن سورن سال توربو شارژ اسپورت
1398/11/20
این دو تا کلمه"جذابیت ظاهری" خودش گویای عمق فاجعه هست!
1398/11/20
باسلام
چه فایده داره این تغییرات وقتی بااین سرایت اقتصادی نمیتونی پول بنزین بدی چطورماشین سورن سال بخری ساخت کشورخودمونه ولی نمی‌تونیم بخریم شرایط فروش مخصوص کارمندجماعت نیست
باخط یازده راه میرم فعلا
تاخداچی بخاد
1398/11/20
لعنتی گرافیک چراغ هات چقدر جذابه. اصن نشناختم
1399/1/19
خیلی زیباست واقعا عالیه امیدوارم قیمتش بیاید پایین من این خودروی سورن پلاس در دوست دارم آرزو دارم نسخه ت وربوش بیاید.