موضوعات داغ

طراحی رینگ چرخ چه تاثیری بر پیمایش بیشتر خودروهای برقی دارد؟

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
وقتی بی ‌ام ‌و iX3 اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه شود، آغاز دوران الکتریکی جدیدی برای این خودروساز خواهد بود. بی ‌ام‌ و مدام در تلاش است تا مسافت طی شده با هربار شارژ مدل‌های الکتریکی خودش را از طریق اقدامات آیرودینامیکی افزایش دهد که این اقدامات شامل دستکاری چرخ‌ها هم می‌شود. در iX3 از چرخ‌های آیرودینامیک بی ‌ام‌ و استفاده خواهد شد – چرخ‌های جدیدی که برای افزایش آیرودینامیک و کاهش وزن این مدل طراحی شده است.
بی ‌ام‌ و از چرخ پایه آلومینیومی برای ساخت این چرخ آیرودینامیکی بهره برده است. این طراحی درگ چرخ را ۵٪ نسبت به چرخ‌های بی ‌ام‌ و X3 کاهش می‌دهد و ۱۵٪ سبک‌تر از دیگر چرخ‌های آیرودینامیک بی ‌ام ‌و است. این ویژگی‌ها در کنار هم باعث می‌شوند مصرف سوخت این مدل ۲٪ کاهش یابد که مسافت طی شده با هربار شارژ آن را ۱۰ کیلومتر افزایش می‌دهد.
البته بی ‌ام‌ و این چرخ‌های آیرودینامیک را به عنوان آپشن برای این مدل قرار داده و مشتریان مجبور نیستند حتما از آن استفاده کنند. نه تنها این چرخ‌ها مثل چرخ‌های سنتی قابل شخصی‌سازی هستند، بلکه مشتریان می‌توانند آن‌ها را در مدل‌های مختلف سفارش دهند. رنگ‌ها و الگوهای طراحی مختلفی برای این چرخ‌ها وجود دارد که به مشتریان اجازه می‌دهد هر چرخ خودرو را با یک طراحی متفاوت انتخاب کنند.

بی ام و

بی ام و

بی ‌ام ‌و خبر عرضه iX3 و i4 و iNext را از سال پیش اعلام کرده است. این شرکت از آن زمان تاکنون پیشرانه و مسافت طی شده با هر بار شارژ iX3 را هم مشخص کرده است. این مدل از باتری ۷۴ کیلووات ساعت بهره می‌برد که با هربار شارژ می‌تواند مسافت ۴۴۰ کیلومتری را طی کند. این قدرت توسط پیشرانه الکتریکی نسل پنجم eDrive تولید می‌شود که توان ۲۸۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند.
عرضه بی ‌ام‌ و iX3 طی سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد. این شرکت iX3 را در کارخانه‌ای در شن‌یانگ چین طی سرمایه‌گذاری مشترکش با شرکت خودروسازی بریلیانس می‌سازد. تولید دیگر محصولات الکتریکی بی ‌ام‌ و یعنی i4 و iNext در سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد