موضوعات داغ

تعطیلی 99 درصد شرکت های واردکننده خودرو

عکس مطلب اول
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: تا دو سال پیش 680 شرکت واردکننده خودرو در کشور فعالیت می کردند که پس از ممنوعیت واردات خودرو توسط دولت، 99 درصد از این شرکت ها تعطیل شدند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: در حال حاضر فقط 9 شرکت در زمینه واردات خودرو فعال هستند که این شرکت ها نیز با حداقل ظرفیت خود مشغول فعالیت هستند. وی در ادامه با اشاره به مصوبه ترخیص 1048 دستگاه خودرو مانده در گمرک، گفت: هزار دستگاه از این خودروها متعلق به کرمان موتور و مابقی متعلق به 5 شرکت دیگر است. با ترخیص اندک خودروهای وارداتی مانده در گمرک، به نظر می رسد امسال آخرین سال فعالیت انجمن واردکنندگان باشد و با توجه به شرایط فعلی، فعالیت این انجمن بی معنی خواهد بود.
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه بیان داشت: خودروهایی که در جلسه اخیر هیات دولت با ترخیص آنها موافقت شد، خودروهایی است که ثبت سفارش دارند و در یک بازه زمانی که دولت مهلت داده بخشی از تشریفات قانونی ترخیص آنها انجام شد تا از گمرک خارج شوند، اما با وجود پرداخت حقوق و عوارض گمرکی، به دلیل طولانی شدن تشریفات ترخیص، برگه سبز آنها پس از مهلت قانونی صادر شده و اجازه خروج پیدا نکرده‌اند. تعداد خودروهای متوقف شده در گمرکات به حدود پنج هزار دستگاه ‌می رسد.
دادفر در پایان تصریح کرد: این خودروها در واقع تعهدات شرکت ها به خریداران است که باید به خریداران تحویل داده شود. همچنین مابه التفاوت ارزی آن ها نیز با نرخ ارز سامانه سنا و نیما محاسبه می شود که در این صورت قیمت این خودروها بالاتر از قیمت خودروهای وارداتی موجود در بازار خواهد شد.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/21
واسه بنزینم همین بساط رو سر مردم درآووردن ، دم به دقیقه خبر درز میکرد بیرون که بنزین سهمیه بندی میشه و گرون میشه ولی دولت و وزیر نفت مرتب این خبرا رو تکذیب میکردن و میگفتن مردم نگران نباشن !!! به قیمت بنزین دست نمیزنیم !!!! ....... حالا هم هی خبر میاد بیرون که واردات خودرو آزاد میشه ولی یه نفر از آقایون میاد پشت تریبون و تکذیبش میکنه ، ولی از اونجایی که واردات خودرو یه منبع خوب درآمدی واسه دولت هستش و سود یه عده خاص هم تو واردات خودرو هستش مطمئنا واردات خودرو به زودی آزاد خواهد شد و در کل تجربه نشون داده که هرچیزی رو که دولت میگه میشه مطمئن باشین که نمیشه و هرچیزی رو که میگه نمیشه حتما میشه