موضوعات داغ

پورشه تایکان برتری فنی خود را اثبات کرد

عکس مطلب اول
پورشه تایکان شهریورماه امسال رسما رونمایی شد و توانست توجه بسیاری از کارشناسان و مخاطبان را به خود جلب کند و در همان ابتدا با عملکرد فنی بسیار خوب خود توانست بسیاری از رقبای همرده خود را به زیر بکشد، همچون خودروی تسلا مدل S که در مسابقه درگ مغلوب خودروی پورشه تایکان شد، هرچند ایلان ماسک بهانه های متعددی از نتیجه این مسابقه آورد و آن را غیرفنی و همراه با تقلب خواهند، ولی تست های جدید "اتوزایتینگ" بر روی تایکان توربو S و مقایسه آن با دو خودروی دیگر بنزینی و الکتریکی، برتری کامل جدیدترین ساخته این خودروساز اشتوتگارتی را نشان می دهد.
در تاریخ 5 فوریه، خبرنگاران "اتوزایتینگ" سه خودروی "پورشه تایکان توربو S"، "بی ام و M5 Competition" و همچنین خودروی تمام الکتریکی "تسلا مدل S P100D" را مورد بررسی قرار دادند و در این رقابت خودروی پورشه تایکان موفق شد برتری خود را در تمامی تست ها اثبات کند.
در تست اول، خودروی بی ام و M5 با داشتن پیشرانه سبک تر احتراق داخلی موفق شد سرعت بیشتری در دور اول داشته باشد، اما دور دوم خودروی پورشه تایکان توانست 0.7 ثانیه کمتر از 2 دقیقه طول 1.5 کیلومتری پیست را طی کند، درحالی که خودروی تسلا مدل S با ضعیف ترین عملکرد، توانست پیست تعیین شده را در طول 2 دقیقه و 7.9 ثانیه به پایان برساند.
در شتاب گیری، پورشه تایکان موفق به ثبت زمان 2.7 ثانیه شد تا بهترین عملکرد را داشته باشد، درحالی که بعد از آن خودروی "بی ام و M5" با ثبت زمان 2.9 ثانیه قرار می گیرد. جالب است بدانید که پیش از این هم خودروی "بی ام و M5" در تست های انجام شده توسط یک نشریه بلغارستانی، موفق به ثبت زمان صفر تا صد کمتر از 3 ثانیه شده بود تا بدست آمدن مدت زمان 2.9 ثانیه در این تست کاملا واقعی و منطقی باشد. این تست نشان داد که هر دو خودروی "پورشه تایکان توربو S" و خودروی "بی ام و M5 Competition" می توانند سریع ترین خودروهای چهار درب الکتریکی یا احتراق داخلی در سگمنت های خود باشند.

در ادامه بد نیست بدانید که نسخه تایکان توربو خروجی قدرت 616 اسب بخاری در حالت استاندارد خواهد داشت و با قرار دادن خودرو در حالت "اووربوست"، می توان خروجی قدرت اتومبیل را به حداکثر 671 اسب بخار افزایش داد، این درحالیست که قابلیت "اووربوست" نسخه توربو S خروجی قدرت این اتومبیل را به مرز 750 اسب بخار می رساند.
تنها خروجی قدرت اتومبیل نخواهد بود که در حالت اووربوست به حد کمال خود می رسد و در این بین میزان گشتاور تولیدی موتور هم در نسخه توربو S به مرز 1050 نیوتن متر افزایش پیدا می کند، این درحالیست که نسخه اصلی "تایکان توربو" میزان خروجی گشتاور 850 نیوتن متری داشته باشد.
برای تامین موتورهای الکتریکی پورشه تایکان از باتری های لیتیوم یون 93.4 کیلووات ساعتی با معماری 800 ولت استفاده کرده است که بر روی کاغذ می توان 80 درصد از ظرفیت آنان را با صرف زمان حدودا 22 دقیقه شارژ کرد و همچنین با صرف تنها 5 دقیقه زمان و استفاده از شارژرهای 270 کیلوواتی، می توان انرژی مورد نیاز برای طی کردن یک مسافت 96 کیلومتری را دریافت کرد.
با استفاده از شارژرهای سریع 150 کیلووات ساعتی برق مستقیم DC، می توانید در عرض تنها 36 دقیقه حدود 80 درصد از ظرفیت باتری های اتومبیل خود را شارژ کنید، درحالی که زمان مورد نیاز برای شارژ کامل باتری های اتومبیل با استفاده از برق خانگی و استفاده از شارژرهای 9.6 کیلووات، چیزی حدود 11 ساعت خواهد بود.
شرکت خودروسازی پورشه مدعی است که نسخه توربو می تواند با یکبار شارژ کامل باتری های خود و قرار داشتن در شرایط استاندارد استفاده، تا حداکثر 450 کیلومتری شارژدهی داشته باشد و به دنبال آن نسخه قوی تر "توربو S" با یکبار شارژ کامل باتری های خود می تواند محدوده حرکت 412 کیلومتری داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد