موضوعات داغ

خودرو رهام از سال آینده وارد بازار خواهد شد

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
یکی از خودروهایی که به عنوان جایگزین خودرو پراید معرفی شده است خودرو «رهام» است.
به گفته سایپا قرار است تیراژ تولید «رهام» در سال 1401 به صد هزار دستگاه برسد، اما در تولید این خودرو مشکلاتی هم وجود دارد.
در شرایط فعلی کشور این خودرو بهتر است که از یک موتور بهینه با مصرف سوخت کم برخوردار باشد.
گفته می شود که به احتمال زیاد در تولید این خودرو از پیشرانه توربوی خانواده X200 (پیشرانه 1٫5 لیتری 8 سوپاپ) استفاده خواهد شد که قدرتی در بازه 87 تا 150 اسب بخار دارد.
این خودرو ملی به عنوان جدیدترین سدان ملی می‌تواند در 6 تیپ مختلف به بازار عرضه شود، اما مهمترین مسئله، تولید قطعات مورد نیاز آن و داخلی سازی آنها است.
طبق گفته ها، «رهام» از نمونه ساده ٥ دنده تا اتومات وارد باز خواهد شد که در نمونه ساده آن سیستم پخش CD با درگاه USB، بلوتوث، دو کیسه هوا، صندلی شش حالته دستی راننده، تریم داخلی پارچه ای، سیستم تهویه دستی، کامپیوتر سفر، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، رینگ فولادی 15 اینچی، ترمز ABS، EBD و BA وجود خواهد داشت.
«رهام» در تیپ ٢ امکاناتی مانند سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، استارت دکمه ای، نمایشگر لمسی 7 اینچی، دوربین عقب، سیستم کنترل پایداری را داراست.
تیپ ٣ این خودرو اتوماتیک و به جعبه دنده 6 سرعته AT مجهز شده است. این نمونه از «رهام» مشابه تیپ 1 این خودروی سدان است و تنها با جعبه دنده اتوماتیک عرضه می‌شود.
تیپ 4 این خودرو هم اتوماتیک است و با امکاناتی مشابه تیپ 2 دنده‌ای عرضه می‌شود. در تمام تیپ‌های اتوماتیک رینگ 16 اینچی آلومینیومی جایگزین رینگ‌های 15 اینچی فولادی شده است.
٢ نمونه اصلی «رهام» اتوماتیک به تیپ 5 و 6 اختصاص پیدا می‌کند. تیپ 5 این خودرو به شش کیسه هوای 10 نقطه‌ای مجهز است و سنسور باد لاستیک، کروز کنترل، آینه تاشو برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف و سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی نیز در این نسخه اتوماتیک دیده می‌شود.
در فول‌ترین نمونه این خودرو، نمایشگر 10 اینچی لمسی جایگزین نمایشگر 7 اینچی شده و رادار نقطه کور، تریم داخلی چرم، صندلی برقی راننده و چند ویژگی جزئی دیگر به خودرو اضافه شده است.
بر اساس شایعات شنیده شده تمام نمونه‌های این سدان ملی با جعبه فرمان کمکی برقی به بازار عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

7 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1398/11/28
سرویس شدیم از بس تیتر این آشغالای ویرانخودرو و زایپا دیدیم انگار بوگاتی میخوان بدن بیرون یه ماشین چینیه مونتاژی بد درد نخور که این داستانارو نداره تروخدا شما که سایت تخصصیه ماشین هستین از این آشغالا حمایت نکنید ممنون میشیم
1398/11/28
این ماشین خیلی برام آشنا بود تا اینکه متوجه شدم این ماشین فیس لیفت شده برلیانس اچ-230 هست تفاوتش مثله تفاوت سورن با ال ایکس هست .... کابینش هم کابین برلیانس وی-سه هست که شاسی بلند برلیانس هست دقیقا همون کابین رو انداختن روش فقط فرمون دی-کات رو معمولی کردن خخخ کلا برلیانس خوب به سایپا مزه کرده ... قشنگ از یه ماشینش سایپا شیش مدل ماشین در آورده ... به نظرم ادم بره همون اچ-230 رو بخره سنگین تره تا این
1398/11/28
الحمدالله رب العالمین،آرپا«یعنی همون سایپا» چه زود خر رو آرایش کرد ومیخواد بده بازار! تا الان کدوم خر سایپا باکیفیت و خوب بوده که این دومیش باشه ؟ خجالت نمیکشن این همه مردم رو دور میزنن ؟ بس کنید دیگه تا کی قرار آبروی خودتون رو پیش ملت که پای این سختی ها به خاطر آزادیش و رهبر عزیزش ایستاده رو ببرید. اگر خودتون فقط به یک جمله رهبر گوش میکردین الان کشور تو اوج بود،کی میخواد این پالان عوض کردن شما تموم بشه خسته شدیم بخدا ای مدیران فرغون خودرو و آرپا ای اونایی که نخبگان طراحی خودرو رو که تو ایرانند آدم حساب نمیکنید چرا به فکر رفاه مردم نیستید چرا به دنبال پیشرفت نیستید مگر میشود به این چلک ها خودرو گفت وقتی میتوانید بسازید چرا تفره میروید مشکل شما چیست آیا دولت حمایت نمیکند آیا شما توانایی ندارید چرا با مردم صادق نیستید من از آقای رئیسی که بلاش به جون ترامپ خواهش میکنم و از این مسئول با لیاقت کشور درخواست میکنم که گوش این دو فروغ ساز کشور رو بپیچونه و آدمشون کنه . خلاصه رهام خریست که به قاطر تبدیل شده و به دنبال بی آبرو کردن آرپاست امیدوارم هرچه سریع تر تعویض پالان در خودروسازی کشور تمام شود انشاالله.
1398/11/30
نه اینکه حالا ایرانخودرو بنز تولید میکنه
1398/11/29
رهام یا بریلیانس h220 تغییر شکل یافته. متاسفم که شدیم مستعمره چین و عامل توسعه صنعت خودرو این کشور... لعنت به مدیریت دولتی و البته فرهنگ ایرانی که همیشه دنبال نون راحت هست...
1398/11/29
اطمینان داشته باشید با 2 ایربگ و ساده ترین امکانات به بازار عرضه میشه و در بهترین حالت یه گیربکس اتوماتیک براش در نظر میگیرن
1398/11/29
لعنتی خون آدمو به جوش میاره بس رخش نازه :)