موضوعات داغ

7 نکته بسیار مهم در خرید خودروی دست دوم

عکس مطلب اول
امروزه عوامل زیادی دست به دست هم داده است تا خرید و فروش خودروهای کارکرده در ایران رونقی بیشتر از گذشته به خود بگیرد این عوامل شامل:
1. بسته شدن واردات خودرو
2. توجه به خودرو به عنوان یک کالای سرمایه گذاری
3. افزایش قیمت خودروهای تولیدی
4. افزایش زیاد قیمت خودروهای وارداتی
لذا خریداران برای جلوگیری از ضرر و زیان های مالی و روحی می بایست به نکات مهمی توجه نمایند که در ذیل بعضی از آنها مورد بررسی قرار گرفته است.


بودجه و نحوه خرید خود را مشخص کنید

بودجه و نحوه خرید خود را مشخص کنید

1. بودجه و نحوه خرید خود را مشخص کنید:
اولین کار برای خرید خودرو تعیین بودجه می باشد، اینکه چه مبلغی را برای خرید خودرو در نظر گرفته اید؟ نحوه پرداخت شما چگونه است؟ قصد خرید نقدی یا لیزینگی دارید؟ در نظر داشته باشید که شرکت های زیادی در حال حاضر خدمات لیزینگ ارائه می کنند. در صورتی که قصد خرید لیزینگی دارید حتما یک شرکت معتبر را انتخاب کرده و قبل آن مشاوره مناسب بگیرید.

نوع خودروی مورد نظر را مشخص کنید

نوع خودروی مورد نظر را مشخص کنید

2. نوع خودروی مورد نظر را مشخص کنید.
بعد از تعیین بودجه باید نوع خودرویی که می خواهید بخرید را انتخاب کنید؟ ایرانی یا خارجی؟ شاسی بلند یا سدان؟ آپشن های ایمنی برایتان اهمیت دارد یا رفاهی ؟ بیشتر داخل شهر و در مکان های پرترافیک تردد دارید یا برای سفرهای بین شهری خودرو نیاز دارید؟ و صدها سوال دیگر که برای یافتن پاسخ درست و انتخاب مناسب، زمان زیادی از شما خواهد گرفت . برای پاسخ به این سوالات نیز وجود مشاور یا کارشناس خرید خودرو در کنار شما بسیار ضروری خواهد بود.

هزینه های نگه داری و افت قیمت را مشخص کنید

هزینه های نگه داری و افت قیمت را مشخص کنید

3. هزینه های نگه داری و افت قیمت را مشخص کنید.
بعد از تعیین نوع خودرو، از مهمترین نکات توجه به هزینه های نگهداری و افت قیمت خودرو می باشد. ممکن است یک خودرو قیمت بسیار مناسب با آپشن های دلخواه شما را داشته باشد ، ولی هزینه های نگهداری آن بسیار زیاد باشد، مصرف سوخت بالا و یا افت قیمت دست دوم زیاد و بازار نامناسب فروش در آینده را داشته باشد که در این صورت بعد از خرید مشکلات زیادی را برای خریدار ایجاد خواهد کرد. بنابراین توجه به هزینه های نگهداری و مصرف سوخت و افت قیمت خودرو اهمیت زیادی در خرید خودرو کارکرده دارد.

خودروی مورد نظرتان را پیدا کنید

خودروی مورد نظرتان را پیدا کنید

4. خودروی مورد نظرتان را پیدا کنید:
بعد از مشخص کردن خودرو ، حال وقت آن رسیده که خودروی مورد نظرتان را از نمایشگاه ها یا سایت های آگهی خرید و فروش خودرو پیدا کنید ، با صرف وقت و انرژی زیاد حتی اگر خودروی دلخواهتان را پیدا کردید ، برای اطمینان از قیمت واقعی و سلامت فنی و بدنه آن با وجود دلالان و سودجویان بازار خودرو با مشکل مواجه خواهید شد. برای این منظور بهترین و هوشمندانه ترین روش درخواست خرید سفارشی خودرو و کارشناسی خودرو قبل از خرید می باشد.

مدارک و اصالت خودرو را بررسی کنید

مدارک و اصالت خودرو را بررسی کنید

5. مدارک و اصالت خودرو را بررسی کنید.
از مهمترین مراحل خرید و فروش تأیید مدارک و اصالت خودرو می باشد، به این منظور حتما در زمان خرید ، مدارک خودرو را به طور کامل مشاهده کرده و با خودروی مورد نظر تطبیق دهید، شماره شاسی و موتور خودرو با شماره شاسی و موتور مدارک خودرو باید تطابق داشته باشد . متاسفانه با شگردهای جدید کلاهبرداران این کار بسیار دشوار است و حتما نیاز به یک کارشناس متخصص می باشد.

از سلامت فنی و بدنه خودرو مطمئن شوید

از سلامت فنی و بدنه خودرو مطمئن شوید

6. از سلامت فنی و بدنه خودرو مطمئن شوید:
بعد از بررسی مدارک و اصالت ، خودرو را از لحاظ سلامت فنی و بدنه بررسی کرده ، از صحت کیلومتر طی شده، تاریخچه بیمه و تاریخچه استفاده از شبکه نمایندگی اطمینان حاصل کنید. این کار را حتما به یک کارشناس متخصص بدنه و فنی با شبکه پشتیبانی معتبر بسپارید. فراموش نکنید که در صورت کوتاهی در این مورد ضرر و هزینه های بسیاری متوجه شما خواهد بود.

تنظیم سند و وکالت نامه معتبر

تنظیم سند و وکالت نامه معتبر

7. تنظیم سند و وکالت نامه معتبر:
پس از تایید سلامت و اصالت خودرو باید یک مبایعه نامه تنظیم کرد که مشخصات خودرو بطور کامل قید و بیعانه پرداخت شود و در اولین فرصت در دفترخانه ای که از قبل مشخص شده، تنظیم سند را انجام دهید. این مراحل باید ترجیحا توسط یک کارشناس مسلط به مسائل حقوقی انجام شود. فراموش نکنید که کلاه برداران و سودجویان به راحتی از عدم تسلط خریدار استفاده کرده و ضررهای زیادی را متوجه شما می کنند.
بسیاری از موارد بالا با توجه به گستردگی و تنوع بازار و شیوه های جدید کلاه برداری بسیار چالش برانگیز و دشوار می باشد و وجود یک کارشناس متخصص فنی و بدنه جهت تعیین سلامت خودرو و کارشناس حقوقی برای مشاوره و تنظیم مبایعه نامه اجتناب ناپذیر می باشد.
با مراجعه به سایت کاراِف www.carf.ir میتوانید لذت خرید مطمئن ، فروش آسان و خدمات حرفه ای راتجربه کنید.
این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد