موضوعات داغ

رنو تلیسمان با کابین بهبود یافته و فناوری های بیشتر معرفی شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پیش از شروع بکار نمایشگاه بین المللی ژنو 2020، کمپانی خودروسازی رنو از نسخه جدید رنو تلیسمان رونمایی کرد تا حضور خود و نمایش عمومی محصول جدیدش را در این نمایشگاه تایید کند. گفتنی است که باوجود بیشتر از چهار سال فعالیت رنو تلیسمان در بازارهای جهانی، شرکت خودروسازی رنو یک نسخه جدید از این خودرو برای عرضه به مشتریان خود در سال جدید به عنوان یک نسخه فیس لیفت آماده کرده است، اما در واقع نسخه جدید رنو تلیسمان یک بروزرسانی سطحی دریافت کرده و تنها می توانیم شاهد تغیییراتی اندک در ظاهر اتومبیل، کابین بهبود یافته و همچنین فناوری های بیشتری نسبت به نسخه اصلی باشیم که در ادامه مروری بر روی آنان خواهیم داشت.
اول از همه در ظاهر خودرو، می توانیم به چراغ های جدید پیشانی و همچنین چراغ های جدید عقب اشاره داشت که یک نوار کرومی بسیار باریک بر روی قاب آن قرار گرفته است و علاوه بر این، می توانیم شاهد یک قاب بزرگ تر کرومی در اطراف چراغ های مه شکن باشیم که بزرگ ترین تغییرات ظاهری رنو تلیسمان در نسخه جدید به شمار می رود، اما با این وجود شاهد تغییرات نسبتا خوبی در داخل کابین و بهبود تجهیزات آن هستیم.

رنو تلیسمان 2020

رنو تلیسمان 2020


در داخل کابین، یک صفحه نمایشگر جدید 9.3 اینچی لمسی و همچنین یک طراحی جدید برای چیدمان کلیدهای زیر آن را در کنسول مرکزی شاهد هستیم و یا در مقابل راننده، یک صفحه کیلومتر دیجیتال 10.2 اینچی و همچنین یک غربیلک فرمان جدید قرار گرفته است. مهم ترین پیشرفت این خودرو در بخش فناوری های جدید صنعت خودروسازی هم می تواند "سیستم رانندگی خودکار سطح 2" باشد که امکان استفاده از آن تا حداکثر سرعت 160 کیلومتر برساعتی وجود دارد.
با معرفی نسخه جدید، رنو یک پیشرانه جدید چهار سیلندر بنزینی هم به بخش فنی رنو تلیسمان اضافه کرده است. این موتور با حجم سیلندر 1.3 لیتری می تواند خروجی قدرت 160 اسب بخاری و گشتاور 270 نیوتن متری داشته باشد که برای تبدیل و انتقال نیروی آن به سمت چرخ ها، از جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه استفاده خواهد شد. انتخاب دیگر مشتریان هم یک موتور چهار سیلندر توربوشارژر 1.8 لیتری با خروجی قدرت 222 اسب بخاری و گشتاور 300 نیوتن متری خواهد بود که به یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه متصل می شود.
علاوه بر پیشرانه های بنزینی، رنو تلیسمان با دو پیشرانه دیزلی 1.7 لیتری و پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر به مشتریان عرضه خواهد شد که هر کدام دو خروجی قدرت متفاوت ارائه خواهند کرد. پیشرانه دیزلی 1.7 لیتری دو خروجی قدرت 117 اسب بخاری و 148 اسب بخاری دارد و پیشرانه 2 لیتری دیزلی هم می تواند خروجی قدرت 158 اسب بخاری و یا 197 اسب بخاری داشته باشد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد