موضوعات داغ

جنرال موتورز از باتری‌های اولتیوم برای مدل‌های الکتریکی جدیدش رونمایی کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
جنرال موتورز به شدت در حال پیشرفت در زمینه خودروهای الکتریکی است. علاوه بر معرفی مدل‌های جدید و تغییر ظاهر برخی مدل‌های قدیمی، این خودروساز اخبار جدیدی درباره منبع تغذیه برای این خودروها منتشر کرده است. جنرال موتورز حالا پک باتری جدیدی دارد که انرژی بیشتر، قابلیت شارژ سریع و افزایش مسافت طی شده با هربار شارژ ۶۴۵ کیلومتر ارائه می‌دهد. این باتری‌ها همچنین نام خاصی یعنی اولتیوم دارند.
تفاوت این باتری‌ها با دیگر باتری‌ها چیست؟ جنرال موتورز جزئیاتی در این باره منتشر نکرده، اما در یک کنفرانس خبری توضیح داده این سلول‌های الکتریکی بزرگ و کیسه‌ای به صورت افقی و عمودی در دسترس قرار می‌گیرند. این به پک باتری‌ها اجازه می‌دهد برای خودروهای مختلف قابل شخصی‌سازی باشند، که گویا ذخیره انرژی را بهینه می‌کند.
مارک روس رئيس جنرال موتورز در این باره گفته است:
هزاران دانشمند، مهندس و طراح جنرال موتورز در حال کار برای اجرای یک نوآوری تاریخی در این شرکت هستند. آن‌ها در آستانه ارائه یک محصول الکتریکی هستند که می‌تواند رضایت میلیون‌ها مشتری را جلب کند.
جنرال موتورز می‌گوید این طراحی اختصاصی با استفاده از شیمی کبالت می‌تواند توانی بین ۵۰ تا ۲۰۰ کیلووات را در دسترس قرار دهد. این سیستم دارای قابلیت شارژ سریع DC تا ۲۰۰ کیلووات است. البته پلتفرم وانت‌های الکتریکی جنرال موتورز می‌تواند پک باتری ۸۰۰ ولتی را درون خودش جا دهد که قابلیت شارژ با توان ۳۵۰ کیلووات را دارد. جنرال موتورز قصد دارد با همکاری شرکت ال‌جی کمیکال قیمت این باتری‌ها را تا حد ممکن مقرون به صرفه کند.

باتری‌های اولتیوم

باتری‌های اولتیوم

معرفی این پک باتری با نگاهی به برنامه جنرال موتورز برای پلتفرم‌های الکتریکی خودش همراه شده است. این معماری ماژولار، نسل سوم خودروهای الکتریکی این خودروساز را پایه‌ریزی می‌کند که قرار است هزینه‌های تولید پایین‌تری را برای شرکت در پی داشته باشد. این پلتفرم شامل مدل‌های لوکس تا کامپکت‌ها و وانت‌ها می‌شود و جنرال موتورز مایل است هرچه زودتر آن‌ها را به بازار عرضه کند.
خودروهای الکتریکی جدید برندهای مهم آمریکایی این شرکت مثل کادیلاک، بیوک، شورولت و جنرال موتورز تا سه سال آینده رونمایی خواهند شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد