موضوعات داغ

با وجود کاهش ترددها چرا هوای تهران همچنان آلوده است؟

عکس مطلب اول
در اسفند امسال هوای پایتخت با وجود تعطیلی مدارس و دانشگاه ها و کاهش ساعات اداری به علت شیوع ویروس کرونا، چهار روز در شرایط ناسالم برای گروهای حساس قرار داشت. اکنون این سوال مطرح است که چرا با وجود کاهش تردد خودروها و افراد به دلیل شیوع ویروس کرونا، همچنان هوای تهران آلوده است؟
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، محمد رستگاری معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران در این خصوص اظهار داشت: بر اساس آخرین سیاهه انتشار شهر تهران، میزان تولید ذرات معلق توسط خودروهای سواری 13.9 درصد است. بنابراین تحت هر شرایطی و در صورت پایداری هوا و عدم وزش باد مناسب هوای شهر آلوده خواهد شد. در شرایطی که با پایداری هوا مواجه باشیم این امکان وجود دارد که طی۳ تا ۴ ساعت کیفیت هوا از شرایط سالم به ناسالم تغییر کند، اما اگر منابع آلاینده در شرایط پایداری هوا به صورت گسترده فعال نباشد سرعت آلوده شدن هوا کمتر خواهد شد.
معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران در ادامه بیان داشت: نباید انتظار داشت که چون تردد خودروها کاهش داشته دیگر آلودگی هوا نداشته باشیم. باید به این نکته توجه کرد که آلاینده های ما از جمله خودروهای دیزلی، موتورسیکلت ها، نیروگاه ها و ... همچنان در حال تولید آلودگی هستند.
رستگاری در پایان تصریح کرد: واحدهای بزرگ مقیاس و آلاینده در تهران از جمله نیروگاه ها به صورت روزانه توسط محیط زیست پایش می شوند و نمی توان گفت که این واحدها علت آلودگی هوای روزهای اخیر بوده اند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد