موضوعات داغ

رضایت رانندگان شهر سیاتل از ترافیک سبک پس از شیوع ویروس کرونا

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شیوع کرونا در آمریکا باعث شده شاهد ترافیک سبکی در شهرهای مختلف از جمله سیاتل باشیم. این شهر که جزو بدترین شهرهای آمریکا از نظر تعداد مبتلایان به کرونا است این روزها با روزهای معمولی خودش تفاوت زیادی دارد. کسب و کارها مخصوصا شرکت‌های بزرگی مثل آمازون و مایکروسافت به کارکنان خود اجازه می‌دهند تا جایی که ممکن است کار خود را از خانه انجام دهند. مدرسه‌ها تعطیل شده است. رستوران‌ها خالی هستند. حالا این شهر به دلیل نبود ترافیک به شهر ارواح تبدیل شده است.
البته این شرایط برای کسانی که مجبورند در شهر رفت و آمد کنند یک مزیت دارد: حالا خودروها می‌توانند در مناطق مسکونی سیاتل با سرعت بیشتری نسبت به گذشته حرکت کنند. وزارت راه و ترابری ایالت واشنگتن تعداد تصادفات شهر را از طریق توئیتر گزارش می‌دهد، اما در کل ترافیک شهر خیلی کمتر شده است. وبسایت گیک‌وایر تصاویری از دوربین‌های ترافیکی سیاتل منتشر کرده که در ساعات همیشه شلوغ روز جمعه، ترافیک خیلی روانی را در این شهر نشان می‌دهند.
در روز پنجشنبه سرعت متوسط خودروها ۱۶ کیلومتر بر ساعت نسبت به گذشته افزایش داشت. سرعت متوسط در روز دوشنبه ۸ کیلومتر بر ساعت افزایش یافته بود، اما پس از سفارش شرکت‌ها به دورکاری کارمندان، این سرعت متوسط باز هم افزایش یافته است. سرعت متوسط خودروها در این هفته ۲۵ کیلومتر بر ساعت بیشتر از حالت سابق شده است.
شاید پس از اینکه شیوع ویروس کرونا به پایان رسید بتوان از سیاتل به عنوان یک مورد مطالعه در زمینه ارتباط بین ترافیک و فرهنگ دورکاری استفاده کرد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد