موضوعات داغ

افزایش 11 درصدی کرایه تاکسی های پایتخت تا پایان سال 98

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
در جلسه علنی شورای شهر تهران و با نظر مثبت اعضای شورای شهر، نرخ کرایه تاکسی های پایتخت تا پایان سال جاری 11 درصد افزایش پیدا کرد.
قنادان درخصوص‌ افزایش نرخ کرایه تاکسی ها اعلام کرد که در مصوبه قانونی مربوط به سال قبل آمده بود که تاکسیرانی اجازه افزایش قیمت کرایه را ندارد، در شرایطی که نرخ پایه حامل های مرزی افزایش پیدا نکند. بعد از گران شدن قیمت بنزین و سهمیه بندی آن، افزایشی در نرخ کرایه ها صورت نگرفت و اعتقاد داشتیم که سهمیه مورد نیاز به تاکسیرانی ها داده شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، قنادان در ادامه صحبت های خود اضافه می کند: البته خوب است به این نکته توجه کنید که سهمیه داده شده برای جبران کم شدن قدرت سوختگیری بوده است و نرخ قیمت بنزین هزار تومانی با پنجاه درصد افزایش به ۱۵۰۰ تومان رسیده است. باتوجه به این شرایط حق تاکسیرانان در این مدت ضایع شده است و من تقاضا دارم که شورای شهر تهران با افزایش 11 درصدی قیمت کرایه تاکسی تا پایان سال موافقت کنند. هرچند حسن رسولی در واکنش به این لایحه گفت که تنها 9 روز از پایان سال باقی مانده است و افزایش قیمت کرایه تاکسی ها در این مدت فایده ای نخواهد داشت و بهتر است که سال آینده افزایش نرخ کرایه تاکسی ها انجام شود.
با این وجود، محسن هاشمی در جلسه علنی شورای شهر تهران اعلام کرد که تاکسیرانی قصدش این است که 11 درصد پیش از پایان سال کرایه ها را افزایش دهد که سال بعد که افزایش دیگری می آورد، بر پایه نرخ افزایش یافته پس از این یازده درصد باشد. سازمان تاکسیرانی نمی خواست این موضوع را علنی کند، اما شما با این مخالفت و سوالی که مطرح کردید این موضوع را علنی کردید.
در پایان با رای گیری بر سر این موضوع، 15 نفر از اعضای شورای شهر تهران به افزایش قیمت 11 درصدی کرایه تاکسی شهر تهران تا پایان سال جاری رای مثبت دادند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد