موضوعات داغ

امکان ترخیص خودروهای توقیفی از طریق دفاتر پلیس + 10

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
سرهنگ علی محمدی، رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از امکان ترخیص خودروهای توقیفی از طریق دفاتر پلیس +10 خبر داد. با توجه به اینکه هوشمند سازی یکی از اولویت ‌های اصلی در پلیس راهور و نیروی انتظامی در سال جاری بوده است ، بدین ترتیب پلیس راهور اقدام به ارائه بسیاری از خدمات خود در بستر اینترنت کرد، بویژه با شیوع ویروس کرونا در کشور که باعث شده حجم کار پلیس راهور بر روی بستر اینترنت افزایش پیدا کند.
رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی همچنین با اشاره به موضوع ترخیص خودروهای توقیفی، اعلام کرد که امکان ترخیص خودروهای توقیفی بدون نیاز به ستادهای ترخیص فراهم شده است و شهروندان می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس + 10 و یا در گام دوم با مراجعه اینترنتی می توانند خودروی خود را ترخیص کنند. این اقدام از طریق نرم افزارهای تلفن همراه نیز قابل اجرا خواهد بود و فاز اول اجرای این طرح در کلانشهرهایی مثل تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، اهواز، قم، کرمانشاه، ساری، شیراز، گرگان و رشت است و در فاز دوم، قادر به اجرای این طرح از نیمه اول سال 99 در سراسر کشور خواهیم بود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور کشور در ادامه صحبت های خود اضافه می کند که در حال حاضر شهر تهران دارای 11 ستاد ترخیص فعال بوده که با برنامه ریزی های انجام شده توسط این ستادها و توسعه همکاری خود در 139 دفتر خدماتی پلیس + 10، سعی در کمتر کردن تجمع شهروندان در ستادهای ترخیص و همچنین کوتاه کردن مسیر آنان برای انجام خدمات داشته ایم. در خصوص مراحل ترخیص خودرو، شهروندان پس از مراجعه به دفاتر پلیس + 10 به جای ستادهای ترخیص و احراز هویت آنان که تماما به صورت اسکن مدارک انجام می ‌شود، خواهند توانست تا بدون حضور در ستاد ترخیص و با پرداخت هزینه حمل و نقل خودرو با جرثقیل و پارکینگ، قبض ترخیص را دریافت کرده و به پارکینگ مذکور مراجعه کنند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد