موضوعات داغ

قیمت هر گالن بنزین در کنتاکی آمریکا به کمتر از ۱ دلار سقوط کرد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پمپ بنزینی در کنتاکی آمریکا بنزین را با قیمتی کمتر از یک دلار برای هر گالن عرضه می‌کند. این جایگاه، بنزین بی‌پی اکتان متوسط را با قیمت ۹۹ سنت برای هر گالن به فروش می‌رساند. از آخرین باری که قیمت سوخت این‌قدر ارزان بوده سال‌ها می‌گذرد.
حدود یک هفته پیش، یکی از تحلیلگران پیش‌بینی کرده بود قیمت بنزین در برخی جایگاه‌های عرضه سوخت در آمریکا به کمتر از ۱ دلار کاهش خواهد یافت. این پمپ بنزین در کنتاکی اولین جایگاهی بود که بنزین را با این قیمت عرضه کرد، اما احتمالا این اتفاق برای دیگر جایگاه‌ها هم رخ خواهد داد.
امروز نرخ متوسط بنزین با ۲.۱۴ دلار نسبت به نرخ متوسط سال گذشته ۴۵ سنت افت داشت. البته مالکان خودرو در تمام شهرها چنین شانس خوبی نداشتند. در سن‌فرانسیسکو، رانندگان برای هر گالن بنزین ۳.۴ دلار می‌پردازند که فقط ۱۳ سنت نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. نرخ متوسط بنزین در لس‌آنجلس هم ۳.۳ دلار است که ۸ سنت کمتر از پارسال است.
کاهش قیمت سوخت ناشی از کاهش شدید تقاضا به دلیل خانه‌نشین شدن مردم پس از شیوع ویروس کرونا است. البته این فقط رانندگان آمریکایی نیستند که سفرهای خود را محدود کرده‌اند. مثلا هر کسی در ایتالیا بخواهد از جایی به جای دیگر سفر کند باید دلیل موجهی برای این کار داشته باشد، در غیر این صورت با جریمه‌های سنگینی روبرو خواهد شد.
قیمت نفت خام با احتساب تورم، به کمترین مقدار خودش از سال ۲۰۰۱ تاکنون رسیده است. حتی اگر تورم را احتساب نکنیم، آخرین باری که قیمت نفت خام این‌قدر پایین بوده بهار ۲۰۰۲ بوده است.
شاید سوخت ارزان و تردید برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی باعث شود رانندگان بیشتر از خودروهای شخصی خود برای مسافرت استفاده کنند. اما با توجه به تعطیلی بسیاری از رستوران‌ها و مراکز تفریحی و توصیه شرکت‌ها به دورکاری، شاید قیمت بنزین از این هم ارزان‌تر شود.

نظرات کاربران

2 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/1/4
مگه بنزین ارزون هم میشه . ما که تا حالا ارزونی بنزین و ندیدیم .
1399/1/6
اینجا میکنن چهار هزارتومان.ایران با دنیا فرق داره.بخوربخوره