موضوعات داغ

انتشار تصاویری از ام جی RX5 جدید، نمونه ارزان‌قیمت فولکس واگن تیگوان

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
ام جی RX5 یا رووی RX5، یک کراس‌اوور متوسط زیبا و کاربردی است که توسط سایک موتور و زیرمجموعه انگلیسی آن یعنی ام جی به بازار معرفی شد. این خودرو حضور کمرنگی نیز در کشورمان داشت و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پیرامون تولید آن به نتیجه نرسید. با این وجود ام جی RX5 در بازار کشورهای در حال توسعه به دلیل ارائه قیمت مقرون به صرفه در کنار عملکرد قابل قبول و امکانات مناسب، توانست به فروش قابل توجهی دست یابد.
این خودرو رقیب ارزان‌تر محصولاتی همچون فولکس واگن تیگوان، رنو کولئوس یا تویوتا RAV4‌ است .و سعی دارد تا سهمی از بازار پررونق کراس‌اوورها متوسط را به خود اختصاص دهد. حال و پس از مدت کوتاهی از عرضه نخستین نسل ام جی RX5، به نظر می‌رسد سایک و ام جی در حال آماده شدن برای عرضه نسل جدید این خودرو هستند.
رووی یکی از زیرمجموعه‌های سایک موتور است و به طور معمول محصولات این شرکت و ام جی مشترک هستند. به تازگی این شرکت تصاویری را از محصول جدید خود با نام رووی RX5‌ پلاس منتشر کرده که به نظر می‌رسد نسل آتی ام جی RX5 نیز شبیه به این خودرو خواهد بود. رووی RX5‌ پلاس شباهت انکارناپذیری به فولکس واگن تیگوان دارد که علت آن استخدام طراح سابق فولکس واگن توسط رووی است.

رووی RX5‌ پلاس

رووی RX5‌ پلاس

رووی RX5‌ پلاس یک جلوپنجره مشبک بزرگ دارد که حاکی از هم‌قدم بودن این خودروساز با دیگر فعالان بازار جهانی دارد. یک نوار باریک زرد رنگ نیز دو چراغ جلو خودرو را به هم متصل می‌کند که جلوه جالبی را به رووی RX5‌ پلاس بخشیده است. رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی، سیستم‌های ترمز و ایمنی مرسوم، سیستم سرگرمی مجهز به نمایشگر 10.4 اینچی به همراه دوربین‌های و سنسورهای مختلف‌، بخشی از امکانات این خودرو مجهز را تشکیل می‌دهند.
برای قسمت قوای فنی رووی RX5‌ پلاس، از دو پیشرانه جدید استفاده خواهد شد. موتور نخست 1.5 لیتر حجم داشته و با استفاده از توربوشارژر خود می‌تواند حداکثر 169 اسب بخار قدرت ارائه دهد. موتور دوم نیز دو لیتری بوده و حداکثر 220 اسب‌بخار قدرت تولید خواهد کرد. جعبه دنده‌های قابل انتخاب نیز شش سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه هستند. قیمت اعلام شده برای رووی RX5‌ پلاس 98800 یوان اعلام شده و بزودی فروش آن در نمایندگی‌های رووی آغاز خواهد شد.

نظرات کاربران

3 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/11
فقط میتونم بگم افرین و درود یک اژدهای چینی
1399/2/11
سلام و خسته نباشید برای من سوال بود این قیمتی که اعلام کردید ۹۸۸۰۰ یوان از منابع موثقه چون ام جی جی اس حدود قیمتی برابر ۲۰۰۰۰۰ یوان دارد
1399/2/12
این رنگی که گذاشتین چه رنگیه