موضوعات داغ

تولید پراید با استانداردهای 85گانه امکانپذیر نیست

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به اصرار سازمان استاندارد و سایر نهادهای نظارتی مبنی بر اجرای استانداردهای ۸۵ گانه و استاندارد یورو ۵ دیگر امکان تولید پراید وجود نداشته و چاره‌ای جز توقف خط تولید آن نیست.
به نقل از ایرنا؛ در حال حاضر خط تولید دو مدل پراید ۱۳۲ و ۱۱۱ متوقف شده، اما خط تولید پراید ۱۳۱ برای انجام تعهدات قبلی همچنان فعال است.
در این شرایط زمزمه هایی نیز به گوش می رسد که ممکن است به جهت جلوگیری از افزایش بیش از پیش قیمت پراید این خطوط تولید مجددا فعالیت خود را از سر بگیرند. البته سایپا اعلام کرده که افزایش قیمت مذکور ربطی به این شرکت نداشته و این افزایش قیمت غیرمنطقی در بازار آزاد پس از توقف تولید پیکان و زانتیا نیز رخ داده و مسبوق به سابقه است.
در این خصوص معاون دفتر خودرو و نیروی محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت توضیحاتی را ارائه داد. با توجه به گفته های وی هرچند پراید در طی سال های اخیر از لحاظ ایمنی رشد کیفی قابل توجهی داشته اما این خودرو در مقطع فعلی نمی تواند استانداردهای ۸۵ گانه و استاندارد یورو ۵ پاس کند و عملا ارتقای آن توجیه اقتصادی نیز ندارد.
امیر جعفرپور در ادامه توضیح داد: «آخرین نمونه های پراید تا یک ماه آینده تولید خواهند شد و اگر قرار باشد این خودرو بعد از تیرماه تولید شود باید از سوی دولت مصوبه ای داشته باشد، در غیر این صورت خودروی یاد شده شماره گذاری نخواهد شد و تا زمانی که دولت اصلاحیه ای در این خصوص ارسال نکند، سایپا امکان فروش پراید را ندارد.»

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/21
بجای اینکار قیمت تیبا رو کاهش بدن!
میتونن یک مدل ارزانتر از تیبا با استفاده از موتور ، گیربکس ، سیستم ترمز و ... پراید بسازن!