موضوعات داغ

مدیرعامل ایرانی اوبر حقوق خود را تا پایان سال بخشید؛ اخراج ۳۷۰۰ کارمند اوبر

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
شرکت اوبر یک روز قبل از انتشار گزارش درآمدهای مالی یک چهارم اول سال ۲۰۲۰، اعلام کرد ۳۷۰۰ کارمند تمام‌وقت خودش را به دلیل تاثیر مالی بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ اخراج خواهد کرد. همچنین دارا خسروشاهی مدیرعامل این شرکت حقوق پایه خود را تا پایان سال دریافت نخواهد کرد.
این شرکت اعلام کرده اخراج کارکنانش روی پشتیبانی تمام‌وقت از مشتریان تاثیر خواهد گذاشت، اما این اخراج‌ها حدود ۲۰ میلیون دلار هزینه به دلیل پرداخت حقوق و مزایا روی دست اوبر گذاشته است.
اوبر در بیانیه‌ای گفته است:
به خاطر کاهش تعداد سفرها و توقف استخدام فعلی، این شرکت در حال کاهش پشتیبانی از مشتریان و استخدام تیم‌هایی است تا نقش ۳۷۰۰ کارمند تمام‌وقت اخراجی را پر کنند.

اوبر

اوبر

خسروشاهی در ایمیلی به همه کارکنان خود گفته است:
دوران کنونی به شدت بی‌رحم هستند. من واقعا از اینکه این کار را انجام می‌دهیم متاسفم، اما می‌دانم که باید این کار را انجام دهیم.
این اقدام پس از اخراج ۹۸۲ کارمند شرکت رقیب یعنی لیفت در هفته گذشته صورت می‌گیرد، جایی که آن شرکت مجبور شد ۱۷ درصد از کارکنانش را اخراج کند و حقوق پایه مدیران ارشدش را کاهش دهد.
جای تعجب نیست که مشکلات به وجود آمده توسط بیماری کرونا به شدت روی درآمد رانندگان تاثیر منفی گذاشته است، که این دو شرکت آن‌ها را به عنوان پیمانکار استخدام می‌کنند.
ایالت کالیفرنیا از دو شرکت اوبر و لیفت شکایت کرده، و آن‌ها را متهم کرده که رانندگان خود را به شکلی نادرست به جای کارمند به عنوان پیمانکار دسته‌بندی می‌کنند، تا از حمایت آن‌ها در محل کار طفره رفته و حقوق اصلی آن‌ها را زیرپا بگذارند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد