موضوعات داغ

خودروهای بالای 2500 سی سی متروکه شدند؛ تحویل سازمان اموال تملیکی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
باتوجه به صدور یک بخشنامه از سوی گمرک ایران و همچنین طبق اعلام مسئولان در سازمان اموال تملیکی، خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی مانده در گمرک، متروکه و در حال تحویل به سازمان هستند. این خودروها در نهایت به شرط صادرات در مزایده‌ های عمومی مطرح و در صورت عدم فروش به شرط صادرات، به صورت اوراقی تعیین تکلیف خواهند شد. لازم به توضیح است که از مدت ها قبل و با با تغییر ضوابط واردات خودرو، واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌ سی به کشور ممنوع شد و این در شرایطی بود که در جریان واردات خودرو طی ‌سال ‌های اخیر، تعدادی خودرو نیز با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی به گمرک و بنادر کشور وارد شد که با تغییر ضوابط و مقررات واردات، در لیست خودروهای دپو شده قرار گرفته و دیگر به هیچ عنوان امکان ترخیص آنان وجود نداشت.
حال بر اساس مصوبه ۲۹ بهمن ماه سال گذشته برای ترخیص خودروهای دپو شده در گمرکات کشور، دوباره بر روی این موضوع تاکید شد که ترخیص خودروهای سواری با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی امکان پذیر نیست و مشمول این مقررات برای ترخیص نمی‌ شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از ایسنا، میرمعینی عضو هیئت مدیره و معاون بهره برداری و فروش سازمان اموال تملیکی در رابطه با متروکه شدن خودروهای بالای 2500 سی سی اعلام کرد که در تحویل آنان به سازمان اموال تملیکی مسائل و موانعی وجود داشت که مهم ترین دلیل آن ممنوع الورود شدن این وسایل نقلیه به داخل سرزمین اصلی بوده است. از سوی دیگر دلیل عدم امکان تعیین تکلیف خودروهای ۲۵۰۰ سی ‌سی عدم صدور مجوز استاندارد است که برای اخذ مجوز استاندارد نیاز به اوراق فنی و وجود نمایندگی معتبر است، اما با توجه به این که سازمان اموال تملیکی وارد کننده این خودروها نیست، به همین دلیل امکان صدور مجوز بر اساس ضوابط از سوی سازمان استاندارد امکان پذیر نخواهد بود و این موضوع باعث دپوی خودروهای بالای 2500 سی سی در انبارهای سازمان و گمرک شده است که کسر مدل، افت قیمت و خارج شدن از محل بهره برداری را به همراه دارد.
عضو هیئت مدیره و معاون بهره برداری و فروش سازمان اموال تملیکی در ادامه صحبت های خود اعلام کرد که باتوجه به این موارد، مقرر شد مراتب جهت استحضار و صدور اوامر طی گزارشی برای هیات وزیران ارسال شود تا در صورت امکان، راهکار اجرایی تعیین تکلیف اموال دولت خارج از ضوابط ابلاغی استاندارد بررسی شود. پیش از این خودروهای بالای 2500 سی سی به دلیل ممنوعیت به سازمان تحویل داده نمی شد، ولی در آخر توانستیم بر اساس قانون نسبت به تحویل آنها دستورات لازم را اخذ کنیم و در حال حاضر حدود 2 هفته می شود که طی بخشنامه صادر شده، خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی به سازمان اموال تملیکی تحویل می شوند.

نظرات کاربران

5 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/2/27
اون لندکروز لگن مزخرف حال بهم زن رو از کنار پورشه بردارین لندکروز تهش اندازه پراید ارزش داره باید با پراید مقایسه بشه
1399/2/28
ببین احمد هر چی باشه از اون ژیانی که سوار میشی بهتره . و اینکه تو اکه تمام عمرت رو سه شیفت کار کنی بازم نمی تونی یه لندکروز قدیمی سوار شی
1399/2/28
وقتی لندکروز با پراید مقایسه میکنید پراید میشه 90 میلیون.در ظمن به لندکروز توهین نکن
1399/2/29
شما ب سن قانونی رسیدی میای اینجا نظر میدی؟
1399/2/27
بنزین لیتری 3 تومن الان از همه جا گرونتره دارن به مردم میدن..
ماشین بالای 2500 سی سی قدغن!
ماشین هیبریدی بعلت کم مصرف بودن قدغن!
فقط پراید 90 تومنی با فروش قطره چکانی که اون هم داره واسه خیلیا قدغن میشه
بخدا الاغ به مردم بدین راحت تریم