موضوعات داغ

خودروسازان زیر بار قیمت های جدید شورای رقابت نمی روند

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
صبح روز سه شنبه 30 اردیبهشت ماه، لیستی از قیمت جدید خودروهای داخلی منتصب به شورای رقابت در رسانه های خبری منتشر شد که نشان می داد به طورمیانگین، محصولات ایران خودرو با افزایش قیمت 10 درصدی و محصولات سایپا با افزایش قیمت 23 درصدی همراه شده اند، هرچند ساعاتی پس از انتشار لیست قیمت جدید خودروهای داخلی، رضا شیوا رئیس شورای رقابت اذعان کرد که مسئولیت اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی برعهده شورای رقابت نبوده و این کار پس از بررسی نهایی، توسط ستاد تنظیم بازار انجام خواهد شد و لازم به توضیح است که قیمت های ذکر شده در لیست به هیچ عنوان نهایی نبوده و می بایست هزینه شماره گذاری خودرو، بیمه و همچنین مالیات برارزش افزوده را نیز حساب کنیم که به قیمت نهایی خودرو اضافه می شود.
با این حال، روز گذشته خبری منتشر شد که باوجود موافقت و افزایش قیمت خودروهای داخلی، شرکت های تولید کننده زیر بار پذیرش این قیمت ها نمی روند و به همین منظور قرار است بار دیگر قیمت خودروهای داخلی در جلسه ای مورد بررسی قرار گیرد.این درحالیست که قیمت نهایی خودروهای داخلی نه از سوی شورای رقابت و نه از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام نشده است و شرکت های خودروساز داخلی هم قیمت نهایی محصولات خود را براساس هزینه های جانبی اعلام نکرده اند و حالا هم گفته می شود که خودروسازان زیر بار قیمت های جدید شورای رقابت نخواهند رفت!.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، کارشناسان بازار خودرو معتقد هستند که تعلل در اعلام قیمت ها از سوی دستگاه های مربوطه، باعث قفل شدن بازار خودرو شده است و در حال حاضر هیچ معامله ای در بازار خودرو صورت نمی گیرد تا تکلیف خودروهای داخلی مشخص شود. در این رابطه نمایشگاه داران مجاز منتظر اعلام قیمت جدید هستند تا براساس آنان، ماشین های خود را با 10 درصد بیشتر از نرخ رسمی اعلامی طبق دستورالعمل فروش سازمان حمایت عرضه کنند. از طرفی دیگر هم مردم به امید کاهش قیمت خودرو در بازار، از خرید خودرو دست نگه داشته اند تا قیمت جدید آنان اعلام شود.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/2
واردات خودرو را آزاد کنید و یا تعرفه واردات را کاهش دهید تا ببینید خودروسازان زیر بار قیمت شورای رقابت میروند یانه ؟ راه دیگر انتصاب افراد متخصص در دو خودروساز میباشد که مشخص کنند قیمت تمام شده خودرو طبق آنالیز چقدر میباشد و یا بقولی پراید کیلویی چند ؟ بی عرضه گی مدیران خودروسازی را نباید از جیب مردم تامین کرد .