موضوعات داغ

شرط ارائه چک در فروش ایران خودرو و سایپا حذف شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
طبق اعلام قبلی، شرایط فروش فوق العاده خودروسازان به مدت یک هفته از روز چهارشنبه 7 خردادماه آغاز شده و لازم است که مشتریان قبل از ثبت درخواست در سایت های فروش خودرو، نسبت به تکمیل پروفایل، احراز هویت و همچنین دریافت کلمه عبور اقدام کنند. به همین منظور سه روز مانده به شروع طرح فروش، امکان انجام امورات پیش ثبت نام فراهم شده و مشتریان محصولات سایپا و ایران خودرو می توانند در صورت داشتن شرایط لازم، نسبت به تکمیل حساب و آماده شدن برای ثبت نهایی درخواست خرید خودرو اقدام کنند. اما علاوه بر فیلترهای گوناگونی که برای خرید خودرو در نظر گرفته شده است، یک شرط جدید هم برای خرید خودرو اعلام شد و آن هم "ارائه چک به نام فرد متقاضی خودرو" است که بسیاری از مشتریان را با مشکل مواجه کرده است.
حال به گزارش خودروبانک و به نقل از صداوسیما، باتوجه به مشکلات فراوانی که برای مشتریان بوجود آمده است و همچنین با پیگیری های رسانه ملی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به حذف این شرط برای خرید خودرو، اعلام کرد که برای ثبت نام خودرو از این گروه خودروسازی نیازی به دسته چک نخواهد بود و این شرط برداشته شده است.
علاوه بر این و درحالی که مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تسهیل ارائه چک و امکان ارائه آن توسط یکی از بستگان نزدیک خبر می دهد، منابع خبری از برداشته شدن شرط ارائه چک صیادی در فروش فوق العاده محصولات سایپا نیز خبر می دهند.
پیش از این گفته شد به این دلیل که سند خودرو در قالب یکی از شروط 10 گانه خودروسازان به مدت یک سال در رهن شرکت می ماند تا فرد متقاضی امکان فروش خودرو را نداشه باشد و به گونه ای از خرید خودرو از شرکت و فروش آن در بازار آزاد و در حقیقت دلالی ها جلوگیری شود. براین اساس، سه میلیون و 900 هزار تومان باقی مانده مبلغ خودرو از دو واریز قبلی مشتری در دو مرحله ثبت نام خواهد بود که یکسال بعد دریافت و همچنین سند خودرو به مشتری تحویل داده می شود. حال باتوجه به این شرایط، بسیاری از افراد متقاضی خودرو صاحب دست چک نیستند و یا چک آنان صیاد نیست و به همین راحتی هم از طرف بانک به متقاضیان دسته چک ارائه نمی شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد