موضوعات داغ

پاسخ بیمه مرکزی به ابهامات حذف برگه بیمه نامه شخص ثالث فیزیکی

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
حذف برگه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث از اول خردادماه اعتراض‌ هایی مطرح کرده است و حال بیمه مرکزی حاضر شده تا توضیحاتی را در این خصوص ارائه دهد. بیمه مرکزی اعلام کرد که قرار نیست فعالیت واحدهای صدور بیمه حذف یا متوقف شوند و هر زمان که بیمه‌ گذار درخواست کند، می تواند بیمه‌ نامه چاپی را از شرکت های بیمه دریافت کنند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از پایگاه خبری تسنیم، بیمه مرکزی طی روزهای گذشته دستور حذف نسخه فیزیکی بیمه نامه ‌های شخص ثالث را صادر کرده است و دلیل اصلی آن می تواند آسان تر کردن دسترسی بیمه‌ گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمه نامه ماشین خود و همچنین خدمات بیمه ای آنان بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بوده است. در این خصوص شرکت های بیمه موظف شده اند تا زیرساخت های لازم را برای دسترسی و اخذ الکترونیکی کلیه اطلاعات بیمه نامه شخص ثالث فراهم کند، اما گویا این اقدام اعتراضاتی از سوی انجمن صنفی بیمه به همراه داشته است.
در عین حالی که شرکت های بیمه لازم است کلیه فرآیند صدور بیمه و پرداخت خسارات بیمه نامه شخص ثالث را با اعلام بیمه مرکزی از اول خردادماه بدون نیاز به ارائه بیمه نامه فیزیکی انجام دهند. انجمن ‌های صنفی بیمه اعتراض کرده و متعقد هستند که چنین طرحی می تواند موجب حذف نمایندگی ‌های بیمه شود و یکی از مسائلی که مطرح می شود، چگونگی شناسایی خودروها و موتورسیکلت های فاقد بیمه نامه است و یا همچنین در هنگام خسارت، چطور می ‌توان مطمئن بود که خودروی مقصر دارای بیمه نامه معتبر است. حال درحالی که حدود یک هفته از ابلاغ این دستورالعمل می گذرد، بیمه مرکزی توضیحاتی را در خصوص این طرح ارائه کرده و به تازگی اعلام کرده است که در صورت درخواست بیمه گذار، امکان صدور برگه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث به بیمه گذاران وجود دارد.
در ادامه اعلام شده است که اجرای این طرح به منظور حذف شبکه فروش از فرآیند عرضه بیمه نامه نیست و شبکه فروش مانند گذشته کارکرد خود را حفظ خواهد کرد. طبق اعلام بیمه مرکزی واحدهای صدور اعم از شعبه و نمایندگان در شرکت ‌های بیمه موظفند هستند با رعایت دقیق مقررات مربوطه، نسبت به تبلیغ و تشریح اهداف و منابع این طرح برای بیمه گذاران اقدام کنند، در حالی که با دریافت شماره تلفن همراه از بیمه گذاران و ثبت آن در سیستم صدور، امکان هر گونه اطلاع رسانی پیامکی وجود دارد و شرکت‌ های بیمه علاوه بر اطلاع رسانی الکترونیکی، در صورت درخواست بیمه گذار می توانند نسخه چاپی بیمه نامه را ارائه دهند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد