موضوعات داغ

دستورالعمل قیمت 8 محصول دیگر ایران خودرو اعلام شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
رضا شیوا، رئیس شورای رقابت از ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری 8 محصول دیگر گروه صنعتی ایران خودرو خبر داد و در این خصوص اعلام کرد که محصولاتی همچون پژو پارس TU5 اتوماتیک، سمند سورن بنزینی، پژو 207 اتوماتیک و دنده ای، دنا، دنا پلاس و همچنین خودروی هایما در دو مدل S5 و S7 افزایش قیمت 4 تا 48 درصدی را تجربه کرده و میانگین افزایش قیمت آنان به چیزی حدود 23 درصد خواهد رسید.
در خصوص تعیین دستورالعمل قیمت خودروهای غیر مشمول قیمت گذاری که اخیرا در دستور کار شورای رقابت قرار گرفته است، رضا شیوا رئیس شورای رقابت اضافه کرد که پس از تعیین دستورالعمل خودروهای مشمول قیمت گذاری، شورا به موضوع قیمت خودروهای غیر مشمول ورود پیدا کرده و در نهایت دستورالعمل آنها را تعیین کرده است. لازم به توضیح است که بانک مرکزی جزئیاتی از این خودروها برای بررسی تورم بخشی آنها در اختیار نداشت و بر همین اساس شورای رقابت خود مجبور به محاسبه نرخ تورم ارزی این خودروها شده است.
به گزارش خودروبانک و به نقل از پایگاه خبری تسنیم، رئیس شورای رقابت همچنین اعلام کرد که در محاسبات انجام شده، ملاک ما قیمت 97 سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان بوده است و در نهایت توانستیم دستورالعمل قیمت گذاری جدید خودروهای ذکر شده را تعیین کنیم. حال بر اساس دستورالعمل جدید، متوسط افزایش قیمت این خودروها 23 درصد بوده است که برخی از آنان با افزایش 4 4 درصدی و برخی دیگر تا 48 درصد متناسب با تورم ارزی افزایش قیمت را تجربه کرده اند.
خودروسازان مجاز هستند که این افزایش قیمت ها را در محصولات خود به صورت متوسط اعمال کنند و در خصوص سایر خودروها از جمله محصولات شرکت سایپا نیز باید گفت که خودروهای غیرمشمول قیمت گذاری شرکت سایپا شامل دو خودروی "سایپا کوییک" و "شاهین" خواهند شد که به محض بررسی تورم ارزی، این دو خودرو نیز در دستورالعمل قیمت گذاری قرار خواهند گرفت و قیمت آنان اعلام خواهد شد. به مرور زمان، شورای رقابت به حوزه دیگر خودروهای غیر مشمول نیز ورود پیدا کرده و دستورالعمل آنان را تعیین می کند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/13
چرا باید حتما حتما حتما افزایش بدن
مگه اینا دولتی نیستن؟؟؟؟ چرا حقوق کارمند رو افزایش نمیدن؟؟؟؟