موضوعات داغ

افت 20 تا 35 درصدی قیمت خودروهای داخلی

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
سیاست های جدید اتخاذ شده از جانب وزارت صمت در خصوص بازار خودرو سبب شده که این بازار با کاهش قیمت خودروهای داخلی مواجه شود. به طوری که متوسط قیمت خودروهای داخلی از زمان اعلام قیمت های جدید بین 20 تا 35 درصد کاهش یافته است.
به نقل از مهر، سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران در این خصوص توضیح داد: «قیمت پراید که در ایام عید به بالای 90 میلیون تومان رسید در حال حاضر به 70 میلیون تومان رسیده است. تیبا نیز 74 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. 206 تیپ 2 با کاهش 42 میلیون تومانی قیمت با برچسب قیمتی 118 میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش می شود. همچنین قیمت 405 و سمند LX به عنوان دو خودرو پرفروش ایران خودرو نیز به ترتیب 112 و 114 میلیون تومان رسیده است.»
وی ادامه داد: «درست است که قیمت خودروها در بازار بین 20 تا 35 درصد کاهش یافته است اما همچنان بازار خودرو با یک رکود بی سابقه مواجه شده و عملا هیچ خریداری در بازار یافت نمی شود.
گفته می شود تعدادی از نمایندگی های خودروسازان در اواسط فروردین ماه و با سوءاستفاده از تعطیلات بازار خودرو قیمت خودروهای داخلی را به یکباره در بازار آزاد افزایش داده و سبب ایجاد التهابات اخیر در صنعت خودروسازی و بازار خودرو شده اند. التهاباتی که در نتیجه آن همچنان بازار خودرو راکد است.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/13
قیمت های بازار اصلا هم کاهش نیافته است شما قیمتها رو تو ذهن خودتون کاهش دادین هر کسی به قیمت های اعلامی شما خودرو بفروشه من خریدارم آخه چرا دروغ میگین قیمتها کاهشی شدند من به هر نمایشگاهی میرم قیمت می کنم همون قیمتها هستند اصلا ارزون نشدند.