موضوعات داغ

آیا می توان تسلا مدل X را با پدال زدن دوچرخه شارژ کرد؟ + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
در آینده ممکن است بتوانید به سادگی و با پدال زدن دوچرخه خودرو الکتریکی خودتان را شارژ کنید. در اپیزود جدیدی از یک برنامه تلویزیونی فنلاندی، مخترع یانا کاپیلتو سیستمی را به نمایش گذاشته که از انرژی تولید شده توسط ۹ دوچرخه برای تامین قدرت یک ایستگاه شارژ استفاده می‌کند، که یک تسلا مدل X را شارژ می‌کند.
کاپیلتو برای آزمایش سیستم خودش از ۹ دوچرخه سوار ماهر خواسته به مدت ۲۰ دقیقه سوار بر دوچرخه‌های ثابت پدال بزنند. دوچرخه سواران فقط هنگام گرم کردن خودشان بیش از ۱ کیلووات برق تولید کردند که تسلا مدل X می‌تواند با استفاده از این انرژی ۱.۲ مایل مسافت بیشتر طی کند. البته این الکتریسیته زیادی نیست، اما به هر حال مقدار کمی هم نیست.
راه‌های مختلفی برای تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی وجود دارد. برای مثال در یک نیروگاه حرارتی، آب را برای تولید بخار گرم می‌کنند که قدرت توربین را تامین کرده و الکتریسیته تولید می‌کند. در انسان‌ها، انرژی زیادی در فرآیندهای بدنی مانند نفس کشیدن که ما را زنده نگه می‌دارند تلف می‌شود. به همین دلیل است که ما به شکلی کارآمد انرژی تولید نمی‌کنیم، برخلاف نیروگاه‌های برق که برای حداکثر بهره‌وری در تولید انرژی طراحی شده‌اند.
این اولین بار نیست که از قدرت پدال زدن برای تولید برق استفاده می‌شود. در سال ۲۰۱۵، روبرت فورسترمن، دوچرخه‌سوار آلمانی با استفاده از قدرت عضلات چهارسر ران خودش انرژی لازم برای برشته کردن یک تکه نان سفید توسط تستر را تولید کرد.
البته قرار نیست به این زودی شارژ سنتی خودروهای الکتریکی با نیروی انسانی جایگزین شود، اما جالب است بدانیم که می‌شود قدرت وسایل الکتریکی را خودمان تامین کنیم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد