موضوعات داغ

مردودی ۴۴ درصد تاکسی‌های پایتخت در آزمون معاینه فنی؛ تخفیف 50 درصدی برای تاکسی ها

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران، ۴۴ درصد تاکسی‌های پایتخت در آزمون معاینه فنی مردود می شوند.
به نقل از فارس، حسین مقدم در این خصوص توضیح داد: «از ۱۴ هزار و ۵۰۰ تاکسی که از ابتدای سال جاری تا ۲۰ خرداد به مراکز معاینه فنی تهران مراجعه کرده اند ۴۴ درصد به علت نقص فنی در آزمون معاینه فنی مردود شده‌اند.»
وی ادامه داد: «این تاکسی ها پس از رفع ایرادات وارده موفق شده اند برگ معاینه فنی خود را دریافت کنند.»
گفته می شود تاکسی‌های مدل سال 97 و قبل آن امسال مشمول معاینه فنی هستند و این تاکسی‌ها بر اساس سن باید هر 3 ماه یا 6 ماه جهت انجام معاینه فنی به مراکز مربوطه مراجعه کنند.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران تصریح کرد: «وسایل حمل و نقل عمومی با عمر 10 سال یا کمتر هر 6 ماه و با عمر بالای 10 سال هر 3 ماه باید نسبت به معاینه فنی آنها اقدام کنند.»
حسین مقدم در خصوص هزینه معاینه فنی تاکسی ها نیز توضیح داد: «در مراجعه اول از رانندگان تاکسی دارای کارنامه معتبر پس از تأیید در سامانه سیما تاکسی تنها مبلغ 18 هزار تومان دریافت می‌شود. همچنین یک تخفیف حدودا 50 درصدی و شرایط ویژه برای کمک به هزینه معاینه فنی تاکسی ها نیز از جانب سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی برای تاکسی های پایتخت فراهم شده است.»

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد