موضوعات داغ

آخرین جزئیات وام کرونایی رانندگان بین شهری

عکس نویسنده
علی صادقی
نویسنده
عکس مطلب اول
با توجه به گفته های مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با شیوع ویروس کرونا در کشور آمار مسافرانی که بین شهری جابجا می شوند نسبت به سال گذشته بیش از 50 درصد کاهش یافته و بهتر است که هرچه سریعتر وام کرونایی رانندگان بین شهری پرداخت شود.
به نقل از ایسنا، با شیوع ویروس کرونا دولت و ستاد مقابله با کرونا مصوبه ای را تصویب کردند که مطابق به آن تسهیلات ارزان قیمت در اختیار همه اقشار آسیب پذیر و مشاغل زیان دیده قرار خواهد گرفت که یکی از این بخش‌ها حمل و نقل در حوزه‌های مختلف است.
داریوش باقرجوان در این خصوص توضیح داد: «در بخش حمل و نقل جاده ای 113 هزار و 51 راننده را شناسایی کرده تا تسهیلاتی در حدود 700 میلیارد تومان در اختیار آن ها قرار گیرد. این افراد از طریق سامانه اینترنتی کارا اطلاعات خود را تکمیل کرده و می توانند از طریق این سامانه به بانک عامل معرفی شده و نهایتا در ماه آتی تسهیلات مورد نظر آن ها پرداخت خواهد شد.»
وی ادامه داد: «مقرر شده که وزارت کار یک وام شش میلیون تومانی را در اختیار این افراد قرار دهد. همچنین شرکت های حمل و نقلی نیز تسهیلات دیگری را در اختیار آن ها قرار خواهند داد. همچنین هر شرکتی که در ایام کرونا نیروهای کار خود را تعدیل نکند به ازای هر نفر 12 میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهد کرد.»
گفته می شود میزان مسافرانی که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تاکنون در سطح کشور جابجا شده اند به رقم 21 میلیون تومان رسیده که در مقایسه با سال گذشته یک کاهش 50 درصدی را نشان می دهد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد