موضوعات داغ

دستورالعمل قیمت خودرو بازنگری خواهد شد

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از برگزاری جلساتی در وزارت صنعت با حضور مدیران شرکت های خودروسازی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و همچنین شورای رقابت، تصمیم گرفته شد تا کمیته ای با حضور نمایندگانی از شورای رقابت و سازمان حمایت از مصرف کنندگان تحت حکمیت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شده و فرمول قیمت گذاری و روش قیمت گذاری خودرو مورد بازنگری قرار گیرد. طبق برخی گفته ها، دولت نیز به این نتیجه رسیده است که باید قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود.
به گزارش خودروبانک و به نقل از فارس، تعیین قیمت خودروهای داخلی در اردیبهشت ماه امسال توسط شورای رقابت، اختلافاتی را میان سازمان حمایت و شورای رقابت بر سر اعلام نرخ نهایی بوجود آورد و در نهایت هیچکدام از نهادهای ذکر شده حاضر به اعلام نرخ های جدید خودروها نشدند و در این بین تنها قیمت چند محصول ایران خودرو و سایپا در فروش فوق العاده اعلام شد که البته تفاوت چشمگیری با نرخ های اولیه اعلامی از سوی شورای رقابت داشت.
قرار بود قیمت جدید خودرو با توافق شورای رقابت و سازمان حمایت، در تاریخ 23 اردیبهشت ماه رسما اعلام شود، اما اکنون با گذشت بیش از یکماه از موعد تعیین شده، هنوز کشمکش بر سر اعلام قیمت ها بین شورای رقابت و وزارت صنعت ادامه داشته و در این میان وزارت صنعت مسئول اعلام قیمت ها را شورای رقابت می داند، درحالی که رضا شیوا رئیس شورای رقابت هم پیش از این اعلام کرده که مسئولیتی بابت اعلام قیمت ها نداشته و ستاد تنظیم بازار مسئول اعلام قیمت جدید خودروهای داخلی است.
با این حال، مازیار بیگلو دبیرانجمن قطعه سازان با اشاره به موضوع بازنگری در دستورالعمل قیمت گذاری خودرو، اعلام کرد که این فرمول باید اصلاح شود و قیمت های تدوین شده برمبنای قیمت های سال 90 بوده و با حقیقت فعلی قیمت تمام شده خودرو فاصله بسیار زیادی دارد. در این خصوص سازمان حمایت از مصرف کنندگان و همچنین شورای رقابت قرار است که با نظارت سازمان گسترش، کار تجدید نظر در روش قیمت گذاری خودرو را انجام دهند.

نظرات کاربران

1 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/3/29
همه مملکت را با معادن و نفت و ... و ... را به این فرقون مونتاژ کنهای بی لیاقت بدیم بازم زیان انباشته دارند و ضرر می کنند! اقا نمی خوایم این شرکتها را به چه زبانی بگیم. ببندیدنشان از هر ایرانی ماهای 1000 تومان بگیرید بدید به ده 15 هزار کارگر واقعی این شرکتها والسلام.