موضوعات داغ

بی ‌ام ‌و و مرسدس مشارکت خود در ساخت خودروهای خودران را رها کردند

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول
پس از گذشت کمتر از یک سال، بی ‌ام ‌و و مرسدس مشارکتی که قرار بود طی آن خودروهای خودران توسعه دهند را رها کردند. این دو خودروساز این جدایی را متقابل و توافقی توصیف کردند. آن‌ها همچنین اعلام کردند شاید در آینده دوباره این مشارکت را از سر بگیرند.
عوامل مختلفی منجر به این تصمیم شدند. در یک بیانیه مشترک، دو شرکت اعلام کردند که توسعه یک پلتفرم خودرو خودران مشترک، از آن چیزی که انتظار داشتند پیچیده‌تر و پرهزینه‌تر بوده است. امضای این توافقنامه همچنین باعث شد این شرکت‌ها نتوانند بحث‌های مشترکی برگزار کرده و با تامین‌کنندگان قطعات درباره تولید محصولات گفتگو کنند.
شاید هم بی ‌ام ‌و و مرسدس بیش از حد بلندپروازی کرده باشند. وقتی آن‌ها در تابستان سال گذشته از همکاری با یکدیگر خبر دادند، گفتند هدف آن‌ها آغاز فروش خودروهای خودران سطح ۴، با توانایی رانندگی در بزرگراه و پارک کردن خودکار تا سال ۲۰۲۴ است. افرادی مثل جیم هکت مدیر عامل فورد گفته بودند این شرکت‌ها در محاسبه زمان استفاده از این تکنولوژی دچار اشتباه شده‌اند. در سال ۲۰۱۹، اوبر اعلام کرده بود مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا خودروهای خودران در دسترس عموم مردم قرار بگیرند. یک پژوهش جدید هم نشان داده اغلب رانندگان آمریکایی تمایل زیادی به استفاده از خودروهای خودران ندارند.
با اینکه بی ‌ام‌ و و مرسدس دیگر در ساخت خودروهای خودران مشارکت ندارند، اما در زمینه‌های دیگر با یکدیگر همکاری می‌کنند. در سال ۲۰۱۵، آئودی، بی ‌ام ‌و و دایملر شرکت والد مرسدس پلتفرم نقشه‌های نوکیا را به قیمت ۳ میلیارد دلار خریداری کردند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد