موضوعات داغ

چه رکوردهایی در فصل ۲۰۲۰ فرمول یک شکسته خواهند شد؟

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول
با تمام فراز و فرود ها، فصل ۲۰۲۰ فرمول یک در حال بازگشایی مجدد است. فصلی که احتمال شکسته شدن بسیاری از رکوردهایی تاریخی فرمول یک در آن وجود خواهد داشت. بیشتر از همه شاید طرفداران لوئیس همیلتون منتظر شکسته شدن رکورد تاریخی ۷دوره قهرمانی مایکل شوماخر توسط او باشند. اما این تنها رکوردی نیست که احتمال شکسته شدنش وجود دارد.

در این مقاله قصد داریم تا رکوردهایی را که احتمال جابجا شدن آنها وجود دارد به شما معرفی کنیم.

چه رکوردهایی در فصل ۲۰۲۰ فرمول یک شکسته خواهند شد؟

تعداد قهرمانی جهان

مهمترین و بزرگترین رکوردی که همه منتظر شکسته شدن آن هستند همین تعداد قهرمانی یک راننده است. رکوردی که تا به امروز در اختیار مایکل شوماخر افسانه ایی است، بسیاری معتقد اند تنها کسی که توانایی و امکانات لازم را برای شکستن این رکورد در اختیار دارد کسی نیست جز لوئیس همیلتون بریتانیایی، راننده تیم مرسدس. اما از طرف دیگر برخی از کارشناسان بر این باورند که لوئیس تنها همین فصل را برای رسیدن به رکورد شوماخر فرصت خواهد داشت و اگر در این فصل موفق به انجام آن نشود دیگر هرگز به این رکورد نخواهد رسید.

جوانترین قهرمان جهان

اگر همیلتون موفق به کسب قهرمانی نشود راه را برای دو راننده جسور و جوان باز خواهد کرد. رانندگانی که در صورت کسب عنوان قهرمانی نه تنها اولین عنوان قهرمانی جهان خود را کسب می‌کنند بلکه رکورد جوانترین قهرمان جهان را نیز به خود اختصاص خواهند داد. ای دو راننده جوان مکس ورشتپن از تیم ردبول و چارلز لکلرک از تیم فراری هستند.
رکورد جوانترین قهرمان جهان در حال حاضر در اختیار سباستین فتل آلمانی است. وی در سال ۲۰۱۰ و با سن ۲۳ سال ۱۳۴ روز موفق به کسب این عنوان شد. مکس و چارلز در حال حاضر در ۲۲سالگی قرار دارند و در اواخر فصل به ۲۳ سالگی خواهند رسید. از این رو هر دوی این رانندگان تنها همین فصل را برای شکستن رکورد سباستین فرصت خواهند داشت.

بیشترین تعداد برد مسابقات

لوئیس همیلتون تنها به ۹ برد در مسابقات فصل ۲۰۲۰ نیاز دارد تا به رکورد ۹۱ برد شوماخر برسد. قبل از شیوع ویروس کرونا و با توجه به اینکه قرار بود فصل ۲۰۲۰ با ۲۱مسابقه برگزار شود همیلتون به نوعی مطمئن از شکستن رکورد شوماخر بود، اما با شرایط ایجاد شده ممکن است لوئیس نتواند در این فصل به رکورد ۹۱ پیروزی شوماخر دست پیدا کند

تعداد دفعات حضور بر روی سکوی پایانی

رکورد دیگر شوماخر که همیلتون شانس بسیاری برای شکستن آن خواهد داشت حضور بر روی پدیوم یا همان سکوی ۳نفر برتر هر مسابقه است. مایکل در دوران حرفه ایی اش از مجموع ۳۰۸ مسابقه ایی که استارت زده بود توانست ۱۵۵ سکو به دست بیاورد، در حالیکه همیلتون تا این‌جای کار توانسته از مجموع ۲۵۰ مسابقه ایی که شروع کرده است به رکورد ۱۵۱ سکو دست یابد. باید پذیرفت کسب چهار سکوی دیگر برای راننده مرسدس و خودرو مرسدس در طی یک فصل حتی با ۱۰ مسابقه کار آنچنان سختی نخواهد بود.

پیشتازی مسابقه از ابتدا تا انتها

آیرتون سنا، راننده بزرگ برزیلی کسی است که توانسته از مجموع ۴۱ مسابقه ایی که در آن شرکت کرده ۱۹ مسابقه را از ابتدا تا گذر از خط پایان به عنوان پیشتاز رهبری کند. همیلتون در سال ۲۰۱۹ توانست به رکورد آیرتون سنا افسانه ایی برسد و امیدوار است بتواند در این فصل این رکورد را به نفع خودش تغییر دهد.

بیشترین شرکت در مسابقات

در حال حاضر روبنس باریکلو با ۳۲۲ استارت مسابقات فرمول یک رکورد دار شرکت در این مسابقات است. اما امسال یک راننده فنلاندی بسیار دوست داشتی قصد دارد تا رکورد روبنس را تصاحب کند. کیمی رایکونن اکنون با ۳۱۲ استارت باتجربه ترین راننده فصل است. در فصل ۲۰۲۰ او به احتمال زیاد بتواند رکورد روبنس را بشکند.

به پایان رساندن مسابقه با کسب امتیاز

همانطور که میدانید در مسابقات فرمول یک تنها ۱۰ نفر(براساس قوانین فعلی) اولی که از خط پایان عبور کنند موفق به کسب امتیاز در آن مسابقه خواهند شد. رکورد به پایان رساندن مسابقه در محدوده امتیاز گیری هم از آن دسته رکوردهایی است که در اختیار مایکل شوماخر بزرگ است. در این فصل کیمی رایکونن و لوئیس همیلتون هردو شانس شکستن این رکورد را خواهند داشت. اما باید پذیرفت شکستن این رکورد برای همیلتون با خودرو مرسدس بسیار بسیار ساده تر خواهد بود تا برای کیمی در خودرو آلفارومئو.

قهرمانی متوالی سازندگان

در این فصل تنها رانندگان نیستند که رکورد ها را جابجا خواهند کرد. تیم مرسدس بنز تا کنون توانسته است برای شش سال پیاپی عنوان قهرمانی سازندگان را به دست بیاورد. عنوانی که تیم فراری توانسته بود بین سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ کسب کند. به نظر می رسد که تیم فراری بسیار مصمم است تا از این رکورد تاریخی خود محافظت کن اما باید صبر کرد و دید که آیا واقعا خواهند توانست از رکورد افسانه ایی خود دفاع کنند یا خیر.

بیشترین تصاحب خط یک استارت

رکورد دیگری که مرسدس میتواند در این فصل از چنگ فراری در بیاورد بیشترین استارت از خط شروع توسط هر دو راننده یک تیم یا Most front row lockouts است. فراری تا به امروز رکورد ۶۵ را به نام خود ثبت کرده است و مرسدس ۶۴. به نظر نمی رسد در این مورد دیگر کاری از فراری بر بیاید و باید با شروع فصل رکورد را به مرسدس واگذار کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد