موضوعات داغ

ممنوعیت تحویل و فروش لاستیک به واحدهای متخلف

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول
ستاد تنظیم بازار در راستای مقابله با عرضه خارج از شبکه لاستیک سبک و سنگین و همچنین برخورد با متخلفان فروش این کالا در سطح بازار، تصمیمات مهمی را اتخاذ کرده و در این خصوص اعلام کرد که براساس مصوبه این ستاد، تولیدکنندگان و واردکنندگان لاستیک مکلف هستند تا اطلاعات تولید، واردات و همچنین فروش انواع لاستیک را به ثبت برسانند.
به گزارش خودروبانک و به نقل از شاتا، ستاد تنظیم بازار با اشاره به تصمیمات مهم این ستاد به منظور مقابله با عرضه خارج از شبکه لاستیک سبک و سنگین و برخورد با متخلفان فروش آن، اعلام کرد که تمامی کارخانجات تولیدی و یا واردکنددگان تایر بویژه نمایندگان توزیع و خرده فروشی ها، مکلف شده اند تا نسبت به ثبت اطلاعات تولید، واردات و فروش انواع لاستیک سبک و سنگین با ارز نیمایی در سامانه جامع تجارت داخلی به تفکیک خودرو و خریدار اقدام کنند.
عدم ثبت اطلاعات تولید، واردات و فروش انواع لاستیک سبک و سنگین، به معنی عرضه خارج از شبکه بوده و حوزه های نظارتی موظف هستند تا نسبت به اعمال قانون طی 15 روز اقدام کنند. واحدهای تولیدی و واردکنددگان هم مکلف هستند از تحویل و فروش لاستیک به نمایندگان و واحدهای متخلف که اقدام به ثبت اطلاعات نکرده اند، خودداری کنند.
ثبت سفارش واردات مواد اولیه تولید لاستیک و یا لاستیک های وارداتی، به شرط ثبت اطلاعات تولید و عرضه انواع لاستیک سبک و سنگین در سامانه جامع تجارت خواهد بود. موجودی لاستیک سنگین وارداتی با ارزش 4200 تومان و لاستیک تولید داخلی با مواد اولیه وارداتی با ارز 4200 تومانی، همچنان براساس روال موجود و صرفا براساس حواله صادره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در قالب سامانه جامع تجارت عرضه و توزیع خواهد شد.
ستاد تنظیم بازار همچنین در پایان اضافه کرد که اجازه تعدیل نرخ لاستیک، مشروط به ثبت کل مقادیر تولید، توزیع و فروش واحدهای تولیدی، واردکنندگان و نمایندگان و همچنین واحدهای صنفی خرده فروشی تحت پوشش آنان در سامانه جامع تجارت و سامانه انبارها خواهد بود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد