موضوعات داغ

آغاز ساخت خودروهای برقی با تولید موتورهای برقی خودرو در شرکت مپنا

عکس مطلب اول

محمدحسین رفان، مدیرعامل شرکت مکو مپنا با اشاره به رونمایی از خط تولید تجهیزات خودروهای برقی که به زودی انجام خواهد شد، عنوان کرد که با استفاده از این تجهیزات، امکان برقی سازی خودروهای درحال تولید و همچنین خودروهایی که پیش از این تولید شده اند، وجود دارد و کسانی که می خواهند خودروهای خود را برقی کنند، امکان انجام چنین کاری را خواهند داشت.

محمدحسین رفان در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: ساخت الکترونیک قدرت و همچنین موتورهای الکترونیکی، از جمله بخش هایی از پکیج تولیدی این شرکت خواهد بود و اگر خودرو از اساس برقی شوند، فرآیند راحت تری برای تولید آن طی می شود، اما با رعایت استانداردهای مختلف امکان برقی کردن بخشی از ظرفیت خودروهای تولید شده نیز وجود دارد. کشورهای اروپایی پیش از راه اندازی خط تولید تجهیزات ماشین های برقی، خودروهای برقی تولید کرده اند و حال ما نیز برای برقی سازی خودروهای داخلی، با شرکت های خودروساز برنامه ریزی کرده ایم و آن را دنبال می کنیم.

مدیرعامل شرکت مکومپنا همچنین با اشاره به توسعه زیرساخت های لازم برای خودروهای برقی، اعلام کرد که ما در حال نصب شارژرهای این نوع خودروها در کشور هستیم و آمادگی توسعه این تجهیزات را داریم، هرچند این شارژرها تاکنون در شهرهای تهران و مشهد نصب شده و سپس در سایر شهرها اجرا خواهد شد. این کالا کاملا ایرانی است و با هماهنگی وزارت نیرو، امکان نصب آن در هر منطقه ای وجود دارد، هرچند طبق برنامه ریزی های انجام شده، در هر استان دو دستگاه و در جاده های بین شهری نیز راه اندازی خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد