موضوعات داغ

اختصاص سهمیه سوخت به خانواده ها به جای خودروها

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

مالک شریعتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص پیشنهاد طرحی از سوی نمایندگان مجلس یازدهم درباره اصلاح سهمیه ‌بندی بنزین صحبت کرد و در این خصوص افزود که منتظر هستیم تا بعد از تعطیلات اخیر مجلس، این طرح از سوی هیئت رئیسه مجلس مورد بررسی قرار گیرد و اعتقاد داریم که ارائه بنزین با الگوی کنونی فاقد ویژگی عدالت است و سهمیه بنزین تنها به خودروها تعلق می گیرد، در حالی که 50 درصد خانواده‌ های کشور فاقد خودرو هستند و سهمی از یارانه بنزین دریافت نمی کنند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که می خواهیم به همه یارانه بدهیم، تصریح کرد که اگر طرح پیشنهادی آنان تصویب شود، نحوه سهمیه بندی بنزین هم تغییر خواهد کرد و بجای اینکه سهمیه بنزین تنها به خودرو تعلق گیرد، به خانواده‌ ها اختصاص پیدا می کند و هر فرد ایرانی از یارانه انرژی سهمی دریافت می کند. در ابتدا سهمیه بنزین به کارت سرپرست خانواده واریز می شود و اگر این فرد از سهمیه خود استفاده نکرد، این سهمیه سوخت در انتهای ماه به دولت باز می گردد یا میزانی از سهمیه بنزین که طی این مدت مورد استفاده قرار نگرفته است، به دولت باز خواهد گشت. با اجرای این طرح دولت هم از محل درآمد صادراتی بنزین کارت بانکی سرپرستان خانواده را شارژ می ‌کند تا آن‌ ها کالای ایرانی خریداری کنند.

به گزارش خودروبانک و به نقل از تسنیم، مالک شریعتی در ادامه صحبت های خود اضافه کرد: ما نمی خواهیم که در شرایط کنونی به جامعه شوک وارد کنیم و قصد داریم بدون تغییر قیمت بنزین، سهمیه بندی بنزین در بین مردم عادلانه شود. در طول یک ماه اخیر با افت شدید ارزش نفت در جهان مواجه بودیم و قیمت بنزین هم روند کاهشی در پیش گرفت و در عرض تنها چند هفته، ارزش آن به کمتر از قیمت بنزین در ایران رسید. باتوجه به این شرایط، عادلانه تر بود که قیمت این محصول در کشور پایین تر باشد و معتقد هستیم که سیاست گذاری در بخش بنزین باید با نرخ شناور باشد.

نظرات کاربران

4 نظر

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد

1399/4/15
چهار روز هم با این طرح مردمو بازی ميدن و چندر غاز به مردم ميدن بعد عین یارانه شون، سهمیه خودرو دارهارو قطع میکنن چون قشر خودرودار، مالکان چند ده میلیونی حساب ميشن و اونوقت یارانه سوخت پرداختی به يک چهارم کاهش پیدا میکنه..و داستان ادامه دارد
1399/4/15
اگر واقعا دلشون برای مردم میسوزه (که اینطور نیست) بنزین مازاد رو لیتری 3تومن آخر هر ماه از خانواده ها بخرن!
1399/4/16
وقتی حرف از عدالت می زنن ناخودآگاه خندم می گیره، باشه شما به فکر مردم هستین دیدیم تا الان
1399/4/18
سهمیه بندی بنزین فقط و فقط برای گرفتن پول از مردم بود و لا غیر ! دولت کسری های بودجه شو که البته بسیار ناچیز هم هست داره به هر روشی که میتونه از جیب مردم تامین میکنه. خودشون هم میدونستن که گرون کردن بنزین اصلا و ابدا احتیاجی نیست. اینا به بهانه "جلوگیری از قاچاق بنزین" بنزین رو گرون کردن و الا اگه میخواستن به نفع مردم کار کنند فقط سهمیه بندیش میکردن چرا همزمان انقدر قیمتشو بردن بالا؟ بهانشونم این بود که توی کشور های دیگه قیمت بنزین خیلی گرون تر از کشور ماست! بله هست ولی درآمد مردم اون کشور ها خیلی بالاتر از مردم مظلوم ایرانه. این مردم از دست شماها باید تا کی بکشند؟