موضوعات داغ

دایملر قصد دارد کارخانه خودروهای الکتریکی اسمارت را بفروشد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

حالا که بیشتر خودروسازان تولید محصولات خود را از سر گرفته و بازسازی خود را به منظور جبران تاثیرات منفی ویروس کرونا شروع می‌کنند، برخی از شرکت‌ها به دنبال اجرای برنامه‌هایی هستند که قرار بود در آینده آن‌ها را انجام دهند. دایملر به تازگی اعلام کرده در سال‌های آینده روی فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری خواهد کرد، و هدف اصلی آن‌ها حمل‌ونقل بدون آلودگی هواست. انجام چنین کاری هزینه‌های زیادی دارد و با احتساب خطوط تولید، آموزش کارکنان، و تامین قطعات، این هزینه‌ها بیشتر هم می‌شوند. همچنین تلاش در زمینه الکتریکی‌سازی و دیجیتالی کردن خودروها باعث افزایش قابل توجه هزینه‌ها خواهد شد. این شرکت در حال تجدیدنظر جدی و بررسی شبکه تولید جهانی خودش است،‌ و قصد دارد مذاکرات برای فروش کارخانه مونتاژ خودرو در هامباخ فرانسه را آغاز کند. این همان کارخانه‌ای است که از سال‌ها پیش تاکنون در حال تولید خودروهای الکتریکی اسمارت بوده است.

اولا کالنیوس رئیس هیئت‌مدیره دایملر و مرسدس بنز گفته فرآیند تحول شرکت و محصولاتش به سرعت در حال انجام است. او در این باره گفته است:

در زمینه سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در آینده، مخصوصا در بخش الکتریکی‌سازی و دیجیتالی کردن خودروها، ما به طور مداوم اقداماتی را برای افزایش بهره‌وری انجام می‌دهیم. این شامل تمام شعبه‌های شرکت در سراسر جهان می‌شود. علاوه بر این، تاثیرات بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ روی اقتصاد باعث ایجاد شرایط جدیدی در بازار شده‌ و به همین دلیل، ما شبکه تولید جهانی خود را بهینه‌سازی می‌کنیم. به همین دلیل است که قصد داریم مذاکرات درباره فروش کارخانه هامباخ را آغاز کنیم.

مارکوس شیفر، عضو هیئت‌مدیره و مسئول گروه پژوهش دایملر و مرسدس‌بنز گفته این چالش‌های اقتصادی نیازمند تعادلی بین تقاضا و ظرفیت تولید هستند. او در این باره گفته:

این تغییرات روی کارخانه هامباخ هم تاثیر می‌گذارند. هدف اصلی ما این است که آینده شهر هامباخ را تضمین کنیم. یعنی خودروهای اسمارت همچنان در کارخانه هامباخ تولید خواهند شد.

کارخانه هامباخ که در اکتبر سال ۱۹۹۷ آغاز به کار کرد، از سال ۲۰۱۹ تاکنون در حال تولید نسل چهارم خودروهای الکتریکی اسمارت EQ فورتو و اسمارت EQ فورتو کابریولت بوده است. این کارخانه حدود ۱۶۰۰ کارگر دارد و تاکنون ۲.۲ میلیون خودرو اسمارت فورتو تولید کرده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد