موضوعات داغ

ریسینگ پوینت: بقیه هم باید خودروی مرسدس را کپی می‌کردند

عکس مطلب اول

اوتمار زفنور، مدیر تیم ریسینگ پوینت، می‌گوید از اینکه بقیه رقبا راه طراحی ریسینگ پوینت را دنبال نکرده‌اند متعجب است و آن‌ها باید خودروی خود رو بر اساس بهترین خودروی فصل پیش می‌ساختند.

ریسینگ پوینت که از مشتریان مرسدس محسوب می‌شود، خودروی خود را بسیار شبیه به W10 مرسدس طراحی کرده و در حال حاضر با اعتراض رسمی رنو روبرو شده است. با قدم گذاشتن در این راه طراحی، جهشی بزرگ رو به جلو داشته‌اند و در همین مسابقه گذشته موفق شدند تا مسابقه را از رده‌های سوم و چهارم، پشت سر دو مرسدس استارت بزنند. مقدار پیشرفت این تیم موقعی مشخص می‌شود که بدانیم در سال 2019 و در همین پیست، آن‌ها موفق به کسب رتبه‌ای بهتر از هفدهم در مرحله تعیین خط نشده بودند. وقتی از زفنور سوال شد که آیا فلسفه طراحی خودروی بقیه تیم‌ها اشتباه است یا خیر، اینگونه پاسخ داد:

جواب مثبت است. هرچند که اینکار بدون ریسک نیست. ما نمی‌دانستیم کاری که داریم انجام می‌دهیم چنین نتیجه‌ای در این سطح دارد. احتمال بسیار زیادی وجود داشت که با انجام اینکار پسرفت کنیم. در حقیقت وقتی شروع به توسعه این خودرو در تونل باد کردیم، آن هم بر اساس چیزی که در عکس‌ها دیده بودیم، گام بلندی به عقب برداشتیم. واقعا افت‌مان زیاد بود. در ابتدا دوری یک ثانیه کندتر بود، و ما بر اساس یافته‌های خودمان از CFD (Computational Fluid Dynamics) و تونل باد آن را توسعه دادیم و مدام طراحی را عوض کردیم تا به جایی که مشاهده می‌کنید برسیم.

اصلی‌ترین نکته‌ای که منتقدان و معترضان به ریسینگ پوینت به آن اشاره می‌کنند این است که احتمال طراحی چنین دقیق از روی عکس بسیار پایین است، اما زفنور معتقد است که وقتی تیم‌ها به خودروی یکدیگر نگاه می‌کنند و از آن ایده می‌گیرند نیز دقیقا در حال کاری هستند که ریسینگ پوینت انجام داده است. وی ادامه داد:

گرفتن عکس از خودروهای تیم‌های بزرگ و کوچک در هر جایی انجام می‌شود. بعضی از تیم‌ها کمی بهتر این عکس‌ها را در کنار هم قرار می‌دهند تا چیزی از آن یاد بگیرند. ما نباید فراموش کنیم که آدرین نیووی ایده طراحی با زاویه ریک زیاد را با ردبول وارد فرمول یک کرد و الان همه دارند از او تقلید می‌کنند، همانگونه که ما می‌کردیم. ما عکس‌هایی از کفی خودروی ردبول داشتیم و سعی کردیم چیزی شبیه به آن بسازیم. ولی موفق نشدیم آن را عملی کنیم. می‌توانم به شما اطمینان بدهم که بقیه هم همین کار را کردند. هرکسی انجامش می‌دهد چون قانونی است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد