موضوعات داغ

کیسه هوا برای سرنشینان عقب در مرسدس S کلاس، نهایت ایمنی

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

نسل جدید مرسدس S‌ کلاس در راه بازار است و در سپتامبر سال جاری به علاقمندان خود نمایش داده خواهد شد. با این حال پیش از عرضه رسمی نسل جدید مرسدس کلاس S به بازار، یکی از ویژگی‌های ایمنی منحصر به فرد آن فاش شده است.

بنابر گفته‌های مرسدس بنز، نسل جدید کلاس S‌ به کیسه‌های هوا برای سرنشینان عقب مجهز است و آن‌ها را تصادفات ایمن نگه می‌دارد. این شرکت در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد مرسدس بنز کلاس S نخستین خودرویی خواهد بود که به کیسه هوا برای سرنشینان عقب مجهز است.

نصب کیسه‌های هوای سرنشینان عقب به سادگی نصب کیسه هوا برای سرنشینان جلو نیست و این کار از نظر علمی بسیار پیچیده است. اما نصب کیسه هوای سرنشینان عقب تنها ویژگی جدید ایمنی در کلاس S جدید نیست.

مرسدس S کلاس

نسل جدید لوکس‌ترین سری مرسدس بنز به سیستم ایمنی Pre-Safe Impulse Side مجهز است که همگام با سیستم تعلیق هوشمند فعالیت می‌کند. این سیستم دائما شرایط محیط را پایش می‌کند و اگر احساس کند که تصادفی در شرف رخ دادن است، سرنشینان جلو را به سمت بالشتک‌های هوای میانی خودرو نزدیک می‌کند تا هنگام برخورد کمتر آسیب ببینند.

سیستم سرگرمی MBUX نیز یکی دیگر از غافلگیری‌های مرسدس بنز کلاس S‌ جدید است که قابلیت استفاده از پنج نمایشگر را در کابین خودرو فراهم می‌کند. در حالی که رونمایی رسمی از مرسدس بنز کلاس S‌ در ماه سپتامبر صورت می‌پذیرد، انتشار تصاویر جاسوسی از نمای خارجی خودرو جزئیات فوق‌العاده‌ای را از این محصول لوکس آلمانی در دسترس همگان قرار داده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد