موضوعات داغ

نگاهی به هزینه‌های خرید موتور سیکلت در بازار آزاد، جایگزین اقتصادی خودرو + جدول مردادماه

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

موتورسیکلت‌ها در کنار خودروها، برای سال‌هاست که وظیفه جابجایی انسان‌ها و محموله‌های آن‌ها را برعهده دارند. استفاده از موتورسیکلت به طور معمول در شهرهای بزرگ فراگیر است، چرا که این وسیله‌های مکانیکی دوچرخ قابلیت مانور بیشتری در ترافیک‌های شهری دارند و به راحتی از ازدحام خودروها می‌گریزند. با این وجود ایمنی کمتر موتورسیکلت‌ها همچنان یکی از عواملی است که مانع از استفاده گسترده از این وسایل نقلیه می‌شود.

در کنار موارد مثبت و منفی گفته شده، قیمت موتور سیکلت همواره یکی از نقاط قوت موتور در مقابل خودرو است. خرید موتور هزینه بسیاری کمتر را نسبت به خرید خودرو می‌طلبد و دردسرهای نگهداری آن نیز کمتر است. به همین دلیل خرید موتور در دسترس‌ترین راه برای اقشار کم‌درآمد است تا از حالت پیاده به حالت سواره وارد شوند.

با توجه به رشد شدید قیمت خودرو در کشورمان طی دهه اخیر، خرید موتور سیکلت راهکاری در دسترس برای جایگزینی خودرو کارکرده با موتورسیکلت صفرکیلومتر بوده است. در کنار آن استفاده از موتور سیکلت در شهرهای بزرگ رو به افزایش است. روز به روز ناوگان پیک‌ موتوری شرکت‌های مختلف گسترش می‌یابد و حتی شرکت‌های تاکسیرانی اینترنتی نیز بستری را برای حمل و نقل مسافر با موتورسیکلت ابداع کرده‌اند.

وسپا

اما برای خرید موتور سیکلت چقدر باید هزینه کرد؟ باید توجه داشته باشید که هزینه‌های خرید موتور سیکلت نیز همگام با قیمت خودرو افزایش یافته است و دیگر مانند چند سال قبل، نمی‌توانید با مبلغی کمتر از دو میلیون تومان یک موتورسیکلت صفر خریداری کنید. از سوی دیگر سخت‌گیری‌های سازمان استاندارد و فعال شدن شرکت‌های واردکننده در حوزه موتورسیکلت، تنوع بازار را افزایش داده و امروزه با طیف گسترده‌ای از انواع موتورهای ژاپنی، چینی، هندی و ایتالیایی در بازار مواجه هستید.

در جدول زیر نگاهی به قیمت موتور سیکلت داشته‌ایم. در بین برندهای داخلی، محصولات کویر موتور بیشترین تنوع و گستردگی را دارند و این شرکت به آرامی در حال تسلط بر بازار است. موتورسیکلت‌های قدیمی طرح هوندا نیز همچنان در بازار حضور دارند و به علت قیمت اندک، حجم فروش بالایی را به خود اختصاص داده‌اند. در کنار این دو مورد، گزینه‌هایی همچون اسکوترهای برقی و بنزینی نیز برای افرادی که استفاده تفریحی از موتور دارند به چشم می‌خورد.

توجه داشته باشید که قیمت های جدول زیر کاملاً حدودی بوده و ممکن است با توجه به شرایط، شما با قیمت هایی کمتر و یا بیشتر از جدول زیر مواجه شوید.

نوع موتورسال ساختکارکردقیمت
پالس 180139122000 کیلومتر21.5 میلیون تومان
سی جی 125136512000 کیلومتر13 میلیون تومان
کاوازاکی فیوری 1251395900 کیلومتر40 میلیون تومان
آپاچی 180139549000 کیلومتر25.5 میلیون تومان
بنلی 1351397500 کیلومتر25 میلیون تومان
هوندا کلیک13984000 کیلومتر53.5 میلیون تومان

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد