موضوعات داغ

روز اعجاب انگیز فرمول یک با پیروزی به یاد ماندنی همیلتون در خانه

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

مسابقه فرمول یک سیلورستون نیز به پایان رسید، اما چه پایانی. در حالیکه در طول مسابقه تقریبا روند ثابتی را شاهد بودیم حتی بعد از دو برخودری که در پیست ایجاد شده و آمدن سیفتی کار، به یک باره در دورهای پایانی مسابقه همه چیز دچار تغییر شد.

اگر خاطرتان باشد در سال ۲۰۱۷ برای هر دو خودرو فراری اتفاق دراماتیکی رخ داد، به ناگاه هر دو خودرو فراری دچار ترکیدگی لاستیک شدند و کل روند مسابقه آنها نابود شد و سباستین فتل را از جایگاه نخست تا رده ۷ ام پایین کشید. دیروز در دورهای پایانی مسابقه والتری بوتاس، راننده تیم مرسدس، از لرزش های ناشی از لاستیک جلو سمت راست خودرو شکایت داشت اما در اوج ناباوری لاستیک جلو سمت چپ پنچر شده و والتری مجبور بود نزدیک به یک دور کامل را با آن وضعیت در پیست ادامه دهد تا به پیت استاپ برسد.

در این مواقع رانندگان پشتی که تا به آن لحظه مشغول نگهداری از خودرو بوده اند از برتری که به دست آمده نهایت استفاده را خواهند کرد، والتری جایگاه دوم را به مکس تقدیم کرد و چارلز لکلرک که در رده ۴ام بود به رده سوم رسید. پس والتری همین اتفاق برای همیلتون پیشتاز رخ داد که در نهایت خوش شانسی والبته به خاطر فاصله خوبی که با خودرو مکس داشت توانست با همان وضعیت خودرو را به خط پایان برساند.

ترکیدن لاستیک خودرو همیلتون
البته ذکر این نکته ضروری است که پس از مشکل والتری تیم ردبول که رده دوم مکس را تضمین شده دید( به خاطر فاصله زیادی که با لکلرک وجود داشت) تصمیم به انجام یک پیت استاپ برای مکس گرفت تا آن یک امتیاز سریعترین دور را از دست ندهند. بعضی از طرفداران مکس بر این اعتقاد اند که اگر تیم این تعویض را انجام نداده بود، پس از ایجاد مشکل برای لوئیس همیلتون، پیروزی مکس قطعی بود، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که هر لحظه امکان ترکیدن لاستیک خودرو مکس نیز وجود داشت و در این صورت تیم ردبول رده با ارزش دوم را با هیچ تعویض کرده بود.

خودرو همیلتون در پایان مسابقه
به زودی با اخبار کامل مسابقه سیلورستون در خدمت شما خواهیم بود. در پایان توجه شما را به جدول امتیازات جلب میکنم.

لطفا در بخش کامنت ها مارا با نظرات و انتقادهای خود حمایت کنید.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد