موضوعات داغ

نحوه تمیز کردن بزرگترین وسایل نقلیه دنیا را تماشا کنید + فیلم

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

گاهی اوقات ما به شستشوی خودروها توجهی نمی‌کنیم. اغلب خودروهای جاده‌ای را می‌توان به راحتی و حتی یک‌نفره شست. صنایع بسیار زیادی وجود دارند که در آن‌ها نگهداری و تمیز نگه داشتن تجهیزات و وسایل نقلیه تمیز اهمیت زیادی دارد و کار راحتی نیست. در این ویدیو شاهد جدیدترین تکنولوژی‌های مختلف شستشوی وسایل نقلیه بزرگ هستیم.

شاید تاکنون به این فکر نکرده باشید، اما ضروری است که هواپیماها همیشه تمیز باشند. این کار نه ‌تنها منجر به کاهش مصرف سوخت می‌شود، بلکه خودکار کردن این فرآیند باعث می‌شود هواپیماها زمان کمتری را صرف شستشو کرده و زمان بیشتری در حال جابجایی مسافران باشند. شرکت MSG پروداکشنز یک سیستم کاملا خودکار و قابل‌ برنامه‌ریزی را طراحی کرده که تقریبا هر شرکت هواپیمایی از آن استفاده می‌کند. برای مشتریان در مناطق سردتر، شستشوی MSG همچنین می‌تواند با سرعت و دقت زیادی هواپیماها را یخ‌زدایی کند.

از طرفی، این نکته حیاتی است که پروانه‌های کشتی باربری و دیگر کشتی‌ها همیشه تمیز و براق باشند. مانند هواپیماها در آسمان، تیغه‌های کاملا تمیز راحت‌تر از میان آب عبور می‌کنند. تمیز نگه داشتن آن‌ها در مقایسه با سیستم خودکار MSG کار سخت‌تری است. حتی امروزه، برای تمیز کردن آن‌ها باید یک غواص به زیرآب برود و هر تیغه را با ابزار خاصی تمیز کند.

یکی از فرآیندهای آشنا، شستشوی کامیون‌ها است. صرف‌نظر از اندازه یا شکل وسیله نقلیه، همه آن‌ها با کارواش‌های خودکار خیلی بزرگی شستشو می‌شوند. بزرگ‌ترین نمونه یک کارواش در فضای باز برای یک کامیون استخراج معدن است که تقریبا ۱۲ متر ارتفاع دارد.

به جز این کارواش بزرگ، سیستمی که جذابیت زیادی دارد ماشین آب‌پاش است. همانطور که احتمالا از نامش حدس می‌زنید، یک وسیله نقلیه کثیف در کارواش پارک شده و یک کارگر با فشار آب شلنگ آتش‌نشانی آن را تمیز می‌کند.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد