موضوعات داغ

اختلاف 100 تا 150 هزار تومانی لاستیک در بازار نسبت به کارخانه

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

داوود سعادتی نژاد، رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک با اشاره به اختلاف قیمت این کالا در بازار، اعلام کرد که در حال حاضر اختلاف قیمت لاستیک از کارخانه تا بازار بین 100 تا 150 هزار تومان است، درحالی که حدود 300 نماینده فروش تایر تنها در سطح شهر تهران فعالیت می کنند و علاوه بر این، حدود 1500 تا 1700 کسبه دارای پروانه خرده فروشی لاستیک در بازار فعالیت هستند که هیچکدام از آنان برای دریافت تایر سهمیه ندارند!.

رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک در ادامه اعلام کرد: ما معتقد هستیم که باید فروش لاستیک براساس عرضه و تقاضا باشد، اما بسیاری این موضوع را قبول نداشته و تصمیمات غیرکارشناسی برای بازار لاستیک می گیرند. متاسفانه برداشت غلطی هم از سوی مشتریان وجود دارد که باید تنها از دو برند داخلی استفاده کنند، درحالی که سایر برندهای تولید لاستیک در کشور هم از کیفیت بسیار خوبی بهره مند هستند.

به گزارش خودروبانک و به نقل از تسنیم، داوود سعادتی نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک همچنین اعلام کرد که برخی از نمایندگی های فروش لاستیک خارج از سهیمه خود اقدام به خرید از تولیدکنندگان می کنند و همین موضوع باعث وجود اختلالاتی در بازار شده است.

وی در پایان با اشاره به دو نرخی بودن لاستیک در بازار اعلام کرد که این موضوع بی معنی بوده و عدم توزیع مناسب لاستیک به بازار عامل دو نرخی شدن قیمت لاستیک در بازار است، به گونه ای که قیمت لاستیک نمره 14 حدود 700 هزار تومان و لاستیک نمره 13 حدود 540 هزار تومان در بازار قیمت دارد!.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد