موضوعات داغ

مکلارن به دنبال مقام سوم جدول قهرمانی سازندگان فرمول یک است

عکس نویسنده
پرهام تحصیلی
نویسنده
عکس مطلب اول

مدیر مکلارن، آندریاس سیدل اعلام کرده است که این تیم به دنبال کسب مقاوم سوم در جدول قهرمانی سازندگان است و از این هدف دست نخواهد کشید.

مقام سومی لندو نوریس در اولین مسابقه فصل در پیست اتریش باعث جهش فوق‌العاده تیم مکلارن شد و انرژی عالی این نتیجه خوب باعث شده تا مکلارن پس از شش مسابقه با تنها یک امتیاز اختلاف پشت سر ریسینگ پوینت در رده چهارم جدول قهرمانی سازندگان قرار بگیرد. البته که تیم فراری نیز تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به مکلارن در رده پنجم قرار گرفته است.

البته سیدل معتقد است به خاطر سرعت بالاتر خودرو ریسینگ پوینت رقابت برای رده سوم دشوار خواهد بود اما تا زمانیکه کوچکترین شانسی وجود داشته باشد آنها تسلیم نخواهند شد. سیدل در ادامه افزود:

به نظر من جایگاه واقعی ما اگر بخواهیم واقع بین باشیم جایی میان فراری و رنو است. اگر ریسینگ پوینت بتواند از تمام پتانسیل خودرو خود استفاده کند رقابت با آنها را بسیار دشوار خواهد کرد.

اما با وجود رانندگان خوبی مثل لندو نوریس و کارلوس ساینز امیدواریم همیشه خود را در رقابت با خودروهای ریسینگ پوینت و حداقل یک ردبول نگه داریم. این مبارزه برای کسب مقام سومی است و تا زمانیکه کوچکترین شانسی وجود داشته باشد تسلیم نخواهیم شد.

در فصل ۲۰۲۰ فرمول یک قابلیت اطمینان یک نقطه قوت واقعی برای مکلارن بوده است. اما هنوز در بخش پیت استاپ کمی زمان از دست می‌دهند. مورد بعدی که باعث انرژی گرفتن تیم مکلارن شده است عدم کسب نتیجه توسط تیم فراری و رنو است.

چارلز لکلرک توانایی خود را در استفاده کامل از پتانسیل خودرو فراری ثابت کرده است اما سباستین فتل در آخرین فصل همکاری با فراری به مشکل برخورده است و از عملکرد خودرو رضایت ندارد.

رنو نیز که با نمایش قدرتمندش در سیلورتون به امید کسب امتیاز پا به اسپانیا گذاشته بود اما هیچ یک از رانندگان رنو از عملکرد خودرو رضایت نداشته و در پایان نیز موفق به کسب امتیاز نشدند.

بنابراین کاملا طبیعی است که سیدل خودرو مکلارن را ۴امین خودرو سریع مسابقات بداند. وی گفت:

در مسابقه به وضوح چهارمین خودرو سریع پیست را در اختیار داریم، حتی از ریسینگ پوینت نیز زیاد دور نیستیم. این بسیار دلگرم کننده است و ثابت میکند که خودرو مناسبی در اختیار داریم.

سال گذشته نیز در روز مسابقه امتیازات خوبی کسب می‌کردیم، این موارد به من این اطمینان را می‌دهد که ما یک تیم مسابقه ایی خوب در اختیار داریم. بعد از شش مسابقه با اختلاف یک امتیاز بالاتر از فراری قرار داریم، که موردی بسیار دلگرم کننده و انگیزشی برای ما است.

وقتی به اختلاف ما با ردبول و مرسدس نگاه کنید متوجه خواهید شد که هیچ زمانی برای درجا زدن وجود ندارد، مسیر طولانی پیش رو داریم.

مسابقه بعدی در کشور بلژیک و پیست زیبای اسپا برگزار می‌شود، جاییکه در فصل ۲۰۱۹ لندو نوریس تا قبل از اینکه خودرو اش دچار مشکل شود در رده پنجم قرار داشت. حال آندریاس مشتاق است ببیند امثال چه نتایجی در اسپا خواهند گرفت.

مشتاقانه منتظر شروع مسابقه بلژیک هستم. مشکل خودرو ما بیشتر با مسیرهای کم سرعت است. و اسپا یکی از این مسیرها نیست، بی‌صبرانه منتظرم ببینم در اسپا چه عملکردی خواهیم داشت.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد