موضوعات داغ

لوسید موتورز و معرفی سریع ترین شارژر جهان!

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

پس از ایجاد کمپین مردمی برای تولید یک خودروی الکتریکی پرحاشیه در سال 2016 میلادی، در نهایت شرکت نوپای صنعت خودروسازی جهان یعنی لویسد موتور (Lucid Motor) تصمیم به ساخت تنها محصول الکتریکی کامل خود برای بازار گرفت، اما در سال 2018 میلادی بودجه مورد نیاز این شرکت تامین نشد تا اولین محصول الکتریکی لوسید موتور قبل از راه اندازی به انبار کارخانه بازگردد.

اما این پایان رویای شرکت لوسید موتور برای تبدیل شدن به یک خودروساز واقعی نبود و در این بین صندوق دارایی ‌های مستقل عربستان سعودی وارد عمل شد و با سرمایه گذاری هنگفت 1 میلیارد دلاری برای راه اندازی و توسعه محصولات الکتریکی جدید، این شرکت را حمایت کرد. حال این شرکت بهتر و قوی تر از همیشه بر روی اولین و تنها محصول حال حاضر خود یعنی "لوسید ایر" کار می کند تا محصولی شگفت انگیز راهی بازار کند، خودرویی که طبق گفته ها می آید تا حتی برای قوی ترین خودروهای الکتریکی بازار هم چالش برانگیز باشد.

این خودرو قرار است به قدری خوب باشد که حتی مهندس سابق شرکت خودروسازی تسلا را هم به تحسین خود وادار کرده است. در کنار مشخصات فنی بسیار خوب و سه موتور 600 اسب بخاری که در مجموع 1800 اسب بخار قدرت تولید می کنند، شارژر این خودرو است که در جهان بی نظیر بوده و می تواند یکی از نقاط قوت این خودرو در مقایسه با دیگر خودروهای الکتریکی به شمار آید.

لوسید ایر

این خودرو در واقع مجهز به مجموعه باتری های لیتیوم یون سفارشی 16.7 کیلووات ساعتی است که می تواند با یکبار شارژ کامل باتری های خود تا حداکثر 650 کیلومتر کارایی داشته باشند که تقریبا با خودروی تسلا مدل S در یک سطح قرار می گیرد، اما برتری این خودرو در شارژ باتری و سیستم شارژ آن خواهد بود که باعث می شود تا مالکان این خودرو زمان کمتری برای شارژ کامل آن تلف کنند.

پشتیبانی از شارژ 900 ولتی و همچنین واندرباکس اختصاصی، می تواند این اتومبیل را به یکی از برترین خودروهای الکتریکی جهان تبدیل کند. به لطف معماری الکتریکی بیش از 900 ولتی و همچنین استفاده از سلول های لیتیوم یون سفارشی برای باتری های اتومبیل در کنار سیستم مدیریت حرارتی پیشرفته برای کارایی بیشتر باتری ها، می توان در هر دقیقه انرژی کافی برای پیمایش مسافتی بیشتر از 32 کیلومتر را دریافت کرد.

با بیشینه نرخ شارژ 300 کیلووات، شارژرهای فوق سریع این اتومبیل می تواند در عرض تنها 20 دقیقه باتری های لیتیوم یونی آن را به طور کامل شارژر کند و برای کیلومترها از آن استفاده کرد. موضوع دیگری که خودروی لوسید ایر می تواند مشتریان خود را برای خرید وسوسه کند، همکاری با شرکت الکتریفای آمریکا خواهد بود که از طریق شبکه گسترده ایستگاه های شارژر در سراسر آمریکا، مالکان این خودرو به مدت 3 سال می توانند شارژ رایگان از ایستگاه های شارژ این شرکت دریافت کنند.

لوسید ایر

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد