موضوعات داغ

آیا ریسینگ پوینت دادگاهی خواهد شد؟

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

کریستین هورنر، مدیر تیم ردبول فکر می‌کند که این اختلاف طولانی مدت RP20، در خارج از دادگاه تجدید نظر فیا(فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی) حل و فصل خواهد شد.

از هنگامیکه ریسینگ پوینت با شکایت فراری و رنو به دادگاه رفت , دادگاه فیا تصمیم گرفت به علت استفاده غیر مجاز از سیستم داکت ترمز عقب این تیم را به کسر 15 امتیاز و مبلغ 400هزار یورو به عنوان جریمه پرداخت نماید، ردبول در حال تماشای این درگیری بوده است.

استفاده از این داکت ترمز عقب به علت نحوه ساخت آن با توجه به رابطه‌ای که با مرسدس دارند بر روی خودروی RP20 غیر قانونی است. با این حال، داکت ترمز عقب ناقض آیین نامه فنی نیست، به این معنی که ریسینگ پوینت توانسته است با دریافت هزینه‌های بازپرداختهای پس از مسابقه، به استفاده آنها بر روی خودرو ادامه دهد.

اما هیچ یک از معترضین نسبت به تصمیم فیا راضی نیستند. ریسینگ پوینت کاملا معتقد است که ماشین آنها کاملا قانونی است و با تمامی قوانین مطابقت دارد در حالیکه رنو و فراری احساس می‌کنند که جریمه تعیین شده برای ریسینگ پوینت به اندازه کافی قدرتمند نیست.

مک‌لارن و ویلیامز نیز اعلام کردند که در خصوص تجدید نظر از خواسته خود صرفنظر کرده‌اند. آنها به همراه سایر تیمها بخصوص درباره اینکه چه مقدار از خودروی فرمول یک را می‌توان از تیم دیگری کپی کرد، از علاقمندان به آینده این تصمیم قرار گرفته‌اند.

قدم بعدی در این فاجعه RP20 رفتن به دادگاه تجدید نظر بین المللی فیا است، که بازه زمانی رسیدگی به این پرونده از 6 تا 8 هفته تخمین زده شده است.

هورنر معتقد است در این بازه زمانی، دو طرف دعوی در یک محدوده میانجیگری قرار خواهند گرفت و به آن سمت حرکت خواهند کرد.

کریستین هورنر
هورنر در پاسخ به سوال شبکه ۴ درباره اعتراض نسبت به دادگاه، گفت:

این طبیعی است، این بخشی از دنیای پر سر و صدای فرمول یک است. بدیهی است که این پرونده به مرحله فرجام خواهی وارد شده است اما برای اینکه در دادگاه تجدید نظر به پایان برسد، من شانسی برای آن نمی‌بینم.

من فکر می‌کنم هر دو تیم در پشت صحنه در حال مذاکره و گفتگو هستند، و درخواست تجدید نظر موقتی است. چه مابین تیمها و چه با فیا اختلاف نظر وجود داشته باشد چه چیزی مجاز باشد یا نباشد،هر دو سمت باید صادق باشند تا به نتیجه برسند.

به نظر من نهایت در ساعت یازدهم، توافقی انجام خواهد شد که همه اختلافات را حل خواهد کرد.

با وجود اینکه ردبول مستقیما در فاجعه RP20 درگیر نیست، اما هورنر هنوز هم نقشی را که مرسدس در ساخت یک اتومبیل با اختلاف زیاد بازی کرده است، را زیر سوال برده است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد