موضوعات داغ

شوماخر هیچ‌گاه خودرویی به خوبی خودروی همیلتون نداشت

عکس مطلب اول

نوربرت هاگ، نائب رئیس سابق بخش موتوراسپرت مرسدس، می‌گوید که شوماخر هیچ‌گاه خودرویی اینچنین قدرتمند نداشت.

همیلتون بعد از برد در مسابقه اسپانیا، از یکی دیگر از رکوردهای مایکل شوماخر نیز گذشت. او موفق به کسب پودیوم شماره 156 شد تا از 155 پودیوم دوران حرفه‌ای شوماخر عبور کند. رکورد 91 پیروزی شوماخر یکی دیگر از رکوردهایی است که در آستانه شکستن توسط همیلتون می‌باشد، او فعلا 88 برد دارد و احتمالا تا پایان فصل به این رکورد نیز می‌رسد. همیلتون و مرسدس از مرزهای آن خودروی قدرتمند فراری در اوایل قرن جاری گذشته‌ و تاکنون موفق به کسب شش قهرمانی پشت سر هم شده‌اند.

اما هاگ معتقد است که خودروهایی که شوماخر در فراری سوار می‌شد به اندازه خودروهای مرسدس در این چند سال قدرتمند نبودند. وی در این خصوص اینگونه صحبت کرده است:

برای سال‌های زیادی قابل باور نبود که کسی بتواند به رکورد 91 پیروزی مایکل برسد و حتی آن را بشکند. اما اگر کمی توجه کرده باشید، از دو سال پیش مشخص بود که همیلتون در راه شکستن تمام رکوردهای فرمول یک است. ولی مایکل هیچ‌گاه چنین محیط عالی و برتری در خودرو، که لوئیس در مرسدس دارد، را نداشت. این به معنی کم ارزش جلوه دادن عملکرد و رانندگی فوق‌العاده این راننده (همیلتون) نیست. کسی که من او را از کارتینگ، فرمول رنو، فرمول سه، جی پی دو تا فرمول یک همراهی کردم، جایی که اولین پول پوزیشن خود را کسب کرد، اولین بردش را در گرندپری کانادا 2007 به دست آورد و در سال 2008 برای اولین بار قهرمان جهان شد.

این سطح از استعداد و ثباتی که لوئیس در این 14 سال نشان داده، منحصر به فرد و بی سابقه است و به نظر من دیگر تکرار نمی‌شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد