موضوعات داغ

تصمیم نیکو هالکنبرگ برای بقا در فرمول یک

عکس نویسنده
رضا کروئی
نویسنده
عکس مطلب اول

نیکو هالکنبرگ تائید کرده است که علاقه‌ای به ایفای نقش راننده ذخیره یا راننده تست در فرمول یک ندارد.

این راننده آلمانی بواسطه جایگزینی با استبان اکون در تیم رنو، در انتهای فصل 2019 از فرمول یک خارج شد. اما هنوز زمان زیادی از آغاز رقابتهای فصل 2020 نگذشته بود که اینبار به دعوت تیم ریسینگ پوینت برای شرکت در گرندپری بریتانیا و سالگرد هفتادمین سال برگزاری فرمول یک، به دلیل ابتلای سرجیو پرز، راننده مکزیکی تیم ریسینگ پوینت به کووید 19، به مسابقات این فصل برگشت.

او در مسابقه سالگرد هفتادم خودش را بسیار آماده و قوی نشان داد، کسب رده سوم در رقابت زمان گیری و رده هفتم در مسابقه اصلی بسیار جالب توجه بود.

مدیر برنامه ردبول، هلموت مارکو تائید کرد که هالکنبرگ در خصوص امکان رانندگی برای این تیم با آنها تماس گرفته است.

اما آن چیزی که هالکنبرگ علاقه‌ای به انجام آن ندارد رانندگی به عنوان راننده ذخیره یا تست برای تیمها است. او در مصاحبه با مجله موتوراسپورت AvD گفت:

من شخصا خودم را در نقش یک راننده ذخیره نمی‌بینم. من 10 سال بر روی صندلی راننده اصلی به هنگام شروع مسابقه نشسته‌ام، بنابراین پذیرش یک گام رو به عقب بدون اینکه فرصت بازگشت داشته باشم، برای من بی معنی است و هدفی نیست که دنبال آن باشم.

نیکو هالکنبرگ
هالکنبرگ برای سال ۲۰۲۱ به تیمهای هاس و آلفارومئو مرتبط شده است، اما او گفت که به دلیل اینکه خیلی سریع حضور وی در سیلورستون اتفاق افتاد نتوانسته است مذاکرات را دنبال کند. او گفت:

از شروع امسال من با افراد زیادی صحبت کرده‌ام. سیلورستون تغییری در آن ایجاد نکرده است. این پروسه همچنان در پشت پرده در جریان است. در حین بازگشت کوتاهی که داشتم، هیچ چیز خاصی وجود نداشت. بر روی کار متمرکز شدم و نکته مهم این بود که این زمان که فرصت داشتم، عملکرد خوبی را ارائه دهم. برنامه ریزی برای آینده بخشی از یک روند بزرگتر است.

COVID 19 یک تهدید مداوم است و هیچ تضمینی برای هیچکدام از ۲۰ راننده وجود ندارد که کل فصل در تیم حاضر باشند. اما با این حال اگر یک صندلی بطور موقت در دسترس باشد، هالکنبرگ انتظار ندارد که دوباره در این فصل مسابقه دهد. او ضمن تائید این مطلب، گفت:

انتظار ندارم مسابقه دیگری در این فصل داشته باشم. البته امکان هر اتفاقی در زمان کرونا، وجود دارد اما من انتظار بیشتری ندارم. من خودم را در حد و توان مناسب نگه خواهم داشت اما فکر نمی‌کنم در حال حاضر اتفاق دیگری برای من بیفتد، من برای بازگشت در ۲۰۲۱ تلاش می‌کنم.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد