موضوعات داغ

هونگچی S9، ابرخودرویی الکتریکی با قیمت 31 میلیارد تومان!

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

پیشرفت‌های خودروسازی چین بر کسی پوشیده نیست و هر روزه خبر جدیدی از پیشرفت خودروسازان چینی به گوش می‌رسد. در این بین زیرشاخه لوکس برند فاو یعنی هونگچی طی چندماه اخیر خبرساز بوده و محصولاتی رقابتی را به بازار عرضه داشته است.

جدیدترین محصول این شرکت، هونگچی S9 بوده که یک ابرخودرو الکتریکی با قیمت 1.4 میلیون دلار است. این ابرخودرو نشان می‌دهد صنعت خودرو چین تا چه اندازه پیشرفت کرده است.

هونگکی s9

نخستین بار در جریان نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 هونگچی S9 به نمایش عموم در آمد. در آن زمان اعلام شد که این خودرو در تیراژ محدودی به تولید خواهد رسید، هرچند بسیاری تردید داشتند که چین بتواند چنین خودرویی را به تولید برساند.

هونگچی S9 یا مک لارن و آئودی؟

هونگچی می‌گوید که طراحی این خودرو توسط طراحان خود شرکت انجام شده، با این حال فعالان خودرویی معتقد هستند طراحی هونگچی S9 توسط یک استودیو طراحی ایتالیایی انجام شده است و این مورد را می‌توان از شباهت میان هونگچی S9 و ابرخودروهای آئودی و مک لارن درک کرد.

تقریبا تمام رسانه‌های خودرویی مطمئن هستند که هونگچی S9 یک ابرخودرو پلاگین هیبریدی با قدرت 1400 اسب بخار است. البته اطلاعات تکمیلی در خصوص میزان ظرفیت باتری یا برد خودرو اعلام نشده است. با این وجود هونگکی اعلام کرده که 70 دستگاه از این خودرو را به تولید خواهد رساند که قیمت هرکدام از آن‌ها 1.4 میلیون دلار است.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد