موضوعات داغ

بی ام و سری ۷ الکتریکی برای اولین بار دیده شد

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

بی ‌ام ‌و در حال آماده کردن رقیبی برای سدان‌های الکتریکی لوکس جگوار XJ و مرسدس بنز EQS است، چون بی ام و i7 جدید برای اولین بار حین تست دیده شده است.

i7 که قرار است از سال ۲۰۲۲ در کنار نسخه‌های بنزینی، دیزلی و هیبریدی نسل بعدی سری ۷ به فروش برسد، روی پلتفرم انعطاف‌پذیر CLAR بی ‌ام ‌و ساخته می‌شود و احتمالا قدرتش از نسخه‌ای از پیشرانه‌ الکتریکی مورداستفاده در شاسی بلند بی ام و iX3 تامین می‌شود.

مدل iX3 از نسل پنجم سیستم eDrive بی ‌ام ‌و بهره می‌برد، که شامل یک موتور الکتریکی در عقب است که محور عقب را از طریق یک جعبه ‌دنده تک‌سرعته هدایت می‌کند و قدرتش از یک باتری ۸۰ کیلووات ساعت مناسب برای طی کردن مسافت ۴۶۰ کیلومتری تامین می‌شود.

h2> رقیبی تازه برای جگوار و مرسدس

البته مدل بالارده بی ام و i7 به احتمال زیاد قدرت بیشتری دارد تا بتواند با جگوار و مرسدس رقابت کند، که هردوی آن‌ها تاکید زیادی روی افزایش قدرت دارند و می‌توانند با هربار شارژ، مسافت ۶۴۰ کیلومتری را طی کنند.

بی ‌ام‌ و به تازگی ادعا کرده که سری ۷ الکتریکی بهترین و قدرتمندترین مدل در خط تولید این سری خواهد بود، یعنی تمرکز آن روی افزایش قدرت است تا مشابه موتور V12 مدل 760Li خروجی ۶۰۰ اسب‌بخار تولید کند.

h2> iNext در دنیای واقعی

نگاه مختصری به کابین نشان می‌دهد که i7 چیدمان کابین مشابهی با شاسی بلند الکتریکی iNext دارد، آن هم با نمایشگر سرگرمی رسانه‌ای مرکزی و خوشه ابزار دیجیتالی منحنی. البته به نظر می‌رسد این نمونه اولیه از فرمان چندضلعی بزرگ آن شاسی بلند بهره نمی‌برد.

i7

احتمالا i7 همان عملکردهای رانندگی خودکار iNext را ارائه دهد، که اولین بی ‌ام ‌و است که در اجرای وظایف رانندگی نیازی به راننده ندارد.

اگرچه نمونه اولیه i7 زیر پوشش زیاد قرار دارد، اما نشانه‌هایی از سبک طراحی نسل هفتم سری ۷ را به تصویر می‌کشد. به نظر می‌رسد در این مدل هم از جلوپنجره کلیوی بزرگ و جنجالی بی ‌ام‌ و استفاده شده است. پیتر هنریخ، رئیس بخش محصولات بی ‌ام ‌و به تازگی گفته بود مشتریان خواستار طراحی قوی و جسورانه هستند.

h2> همچنین بخوانید: نسل جدید S کلاس معرفی شد، میخ محکم مرسدس بنز در زمین خودروهای لوکس فیلم

نسبت ابعاد نسل بعدی سری ۷ نیز آشنا هستند، با فاصله بین دومحور بیشتر، اورهنگ‌های جلو و عقب گسترده و ارتفاع کم.

i7 بخشی از تلاش بی‌ام‌و برای الکتریکی کردن یک چهارم ناوگانش تا سال ۲۰۲۱، یک سومش تا سال ۲۰۲۵ و نیمی از آن تا سال ۲۰۳۰ است. در آینده، مدل‌های iX3، سدانi4 و iNext و نسخه‌های الکتریکی X1، سری ۵ و سری ۳ در نمایشگاه‌ها به این مدل خواهند پیوست.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد