موضوعات داغ

مک ‌لارن دفتر مرکزی خود را می فروشد! + قیمت اعلام شده

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

مک ‌لارن به منظور تلاش برای تقویت صورت وضعیت مالی خودش حین همه‌گیری ویروس کرونا، دفتر مرکزی خودش در ووکینگ را به فروش می‌رساند.

این ملک که یکی از دفاتر مرکزی نمادین صنعت خودرو در دنیاست، از زمانی که در سال ۲۰۰۴ ساخته شد تاکنون در اختیار مک ‌لارن بوده‌ است، اما حالا این شرکت انگلیسی از آژانس املاک کولیرز درخواست کرده تا بازاریابی آن را برای فروش و اجاره مجدد آن به قیمت ۲۰۰ میلیون پوند آغاز کند.

دفتر مرکزی ووکینگ از سه ساختمان تشکیل می‌شود: مرکز فناوری مک ‌لارن، مرکز تولید جدید مک ‌لارن، که برای ساخت خودروهای جاده‌ای مک ‌لارن مورداستفاده قرار می‌گیرد، و مرکز مدیریت فکری مک ‌لارن. هر سه ساختمان بخشی از این پیشنهاد فروش و اجاره مجدد هستند.

اگر خریداری برای این دفتر پیدا شود، مک ‌لارن مالکیت این ملک معتبر را از دست خواهد داد. با این حال، این شرکت در دفتر مرکزی ووکینگ باقی می‌ماند و آن را طی یک دوره چندساله از خریدار جدید اجاره خواهد کرد.

سخنگوی مک ‌لارن گفته این شرکت هنوز قیمت نهایی را برای این ملک تایید نکرده است، اما انتظار ارائه قیمتی بیش از ۲۰۰ میلیون پوند را دارد. مک ‌لارن انتظار دارد این دفتر مرکزی تا پایان سال مالی جاری به فروش برسد.

یکی از سخنگویان مک لارن گفته است:

فروش و اجاره مجدد دفاتر مرکزی و کمک گرفتن از بانک‌ها برای مشاوره به ما درباره بازپرداخت بدهی‌ها و افزایش سرمایه، بخشی از استراتژی سرمایه‌گذاری مجدد جامعی است که اوایل امسال اعلام کردیم. بنا بر اقدامات کوتاه‌مدتی که در طول تابستان انجام می‌دهیم، این برنامه‌ها منجر به ارائه صورت وضعیت مالی بهتری می‌شوند و تضمین می‌کنند گروه مک ‌لارن چشم‌انداز پایداری برای رشد و سرمایه‌گذاری بلندمدت دارد.

این فروش جدیدترین تلاش مک‌لارن برای بهبود جریان نقدینگی شرکت در واکنش به بیماری همه‌گیر جهانی است که درآمدهای این شرکت را به‌شدت تحت‌تاثیر قرار داده‌ است. در ماه می، این بیماری باعث اخراج ۱۲۰۰ نفر - بیش از یک چهارم نیروی کار شرکت - در بخش‌های کاربردی، خودرویی و مسابقه‌ای شد. این شرکت همچنین تصمیم گرفت ۲۷۵ میلیون پوند در ازای مجموعه خودروهای کلاسیک و دفتر مرکزی ووکینگ قرض بگیرد و یک وام ۱۵۰ میلیون‌دلاری از بانک ملی بحرین دریافت کند.

پال والش، مدیر اجرایی گروه مک ‌لارن گفته است:

این بدون شک دوران چالش برانگیزی برای شرکت ما و به ویژه کارکنان ماست، اما ما قصد داریم به عنوان یک کسب‌وکار کارآمد و پایدار با مسیری مشخص برای بازگشت به رشد، این چالش را پشت سر بگذاریم.

مک ‌لارن با اشاره به لغو رویدادهای خودرویی، تعلیق تولید محصولات، افت فروش خودروها در سطح جهانی و کاهش تقاضا برای راه‌حل‌های فناورانه، که همگی ریشه در بحران کرونا دارند، از آن‌ها به عنوان دلایل مشکلاتش نام برد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد