موضوعات داغ

هیوندای توسان N بخشی از برنامه گسترش خط تولید پرفورمنس خودروساز کره‌ای خواهد بود

عکس نویسنده
مرتضی قانع
نویسنده
عکس مطلب اول

یکی از مدیران شرکت هیوندای اطلاعات جدیدی درباره احتمال عرضه یک نسخه پرفورمنس N برای هیوندای توسان جدید منتشر کرد. با توجه به عرضه نسل جدیدی از مدل‌های کراس‌اوور، کاملا منطقی است که یک نسخه اسپرت به این خط تولید اضافه شود. لورنز گلاب مدیر محصولات جهانی هیوندای گفته است:

ما خط تولید کنونی مدل‌های N را داریم و می‌خواهیم این خط تولید را گسترش دهیم. اینکه کدام مدل‌ها و چه زمانی به این خط تولید اضافه می‌شوند هنوز مشخص نیست. هر چیزی ممکن است… اگر ما به این نتیجه برسیم که یک مدل خاص در بخش شاسی بلند موفق خواهد شد، قطعا و به سرعت آن را تولید خواهیم کرد.

در حالی که این یک تایید قطعی نیست، اما اشاره به یک کراس‌اوور قدرتمند همزمان با عرضه توسان حتما دلیل خاصی دارد. عکس‌های لورفته نشان می‌دهند هیوندای کونا N نیز در راه است.

هیوندای توسان N ، از 2017 تاکنون

شایعات درباره ساخت هیوندای توسان N توسط هیوندای به سال ۲۰۱۷ برمی‌گردند. این شرکت آن موقع به صورت همزمان روی طراحی و پیاده‌سازی آن مدل و کونا N کار می‌کرد.

این گمانه‌زنی زمانی دوباره اوج گرفت که در سال ۲۰۱۹ عده‌ای از منابع داخلی گفتند توسان N با تاریخ عرضه ۲۰۲۱ در راه است. در آن زمان، اطلاعات منتشرشده نشان می‌داد که این مدل حداقل توان ۳۴۰ اسب‌بخار و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۶ ثانیه دارد. با این حال، یک گزارش جدید نشان داد که هیوندای توسان N توان ۲۹۰ اسب‌بخار دارد که توسط یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تولید می‌شود.

توسان

توسان جدید در اواسط سال ۲۰۲۱ به عنوان یک مدل ۲۰۲۲ در آمریکا عرضه خواهد شد و ظاهر بسیار متفاوتی با نسخه فعلی خواهد داشت. این مدل با چند پیشرانه از جمله یک پیشرانه احتراق داخلی ۲.۵ لیتری چهار سیلندر با توان ۱۹۰ اسب‌بخار، یک پیشرانه هیبریدی با موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر خطی با توان ۲۳۰ اسب‌بخار و یک پیشرانه پلاگین هیبریدی با مشخصات مجهول عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد