موضوعات داغ

واردات خودرو به شرط صادرات خودرو و قطعه

عکس نویسنده
سجاد حیدری
نویسنده
عکس مطلب اول

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد باتوجه به طرح جدیدی که مجلس ارائه کرده، این امکان وجود دارد که واردات خودرو به ازای صادرات قطعه به دیگر کشورها آزاد شود، اما کدام کشورها خواستار قطعات ایرانی هستند تا بتوان خودروهای جدید به کشور وارد کرد؟!.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به آزادسازی احتمالی واردات خودروهای خارجی باتوجه به طرح جدید مجلس اعلام کرد که واردات خودرو ممکن است به ازای صادرات قطعات خودرو به دیگر کشورها امکان ‌پذیر شود. علاوه بر این طرح تحویل بازار و صنعت خودروی سبک هم با امضای 44 نماینده مجلس به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده و در ماده 18 این طرح به مواردی برای واردات خودرو اشاره شده است.

به گزارش خودروبانک و به نقل از تجارت نیوز، در ماده 18 این طرح آمده است که هر فرد حقیقی یا حقوقی می ‌تواند به شرط صادرات خودرو و همچنین قطعات خودرو، نسبت به واردات این موارد معادل ارزش مالی صادرات خود اقدام کنند: خودرو تمام برقی و هیبریدی، واردات خودروی بنزینی یا گازسوز با برچسب انرژی C و بالاتر و همچنین شاخص ایمنی سه ستاره و بالاتر براساس گواهی استاندارد معتبر.

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه با اشاره به شروطی که مجلس شورای اسلامی برای واردات خودرو گذاشته است، اعلام کرد که با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودروسازی دنیا، این سوال بوجود می آید که کدام کشورها طرفدار خودروهای ایرانی هستند و آیا اینکه کشوری حاضر به خرید قطعه از ایران است؟. در چنین شرایطی اگر پاسخ منفی باشد، پس این طرح نیز می تواند سنگی جدید پیش پای واردکنندگان خودرو باشد تا وارد خودرو بیش از پیش دشوار شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو در ادامه اعلام کرد: طرحی با عنوان تحول بازار و صنعت خودروی سبک در مجلس شورای اسلامی وجود دارد که 44 نماینده مجلس این طرح را امضا کرده‌ اند. اگر این طرح به مرحله اجرا برسد واردات خودرو آزاد خواهد شد، با این حال یکسری سنگ اندازی در همین طرح گنجانده شده است مبنی بر صادرات خودروهای ایرانی یا قطعات آن که در صورت نبود مشتری خارجی برای محصولات ایرانی، امکان واردات خودرو بیش از پیش سخت می شود.

نظرات کاربران

دیدگاه های شما پس از تایید توسط خودروبانک نمایش داده خواهند شد